Tanítási gyakorlat másként : átvezetés az egyetemi mikrotanításból az iskolai tanítási gyakorlatba

Balogh Erzsébet: Tanítási gyakorlat másként : átvezetés az egyetemi mikrotanításból az iskolai tanítási gyakorlatba. In: EduLingua, (2) 1. pp. 37-48. (2016)

[thumbnail of edulingua_2016_001_037-048.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2016_001_037-048.pdf

Letöltés (227kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A 2013-ban indult új, osztatlan tanárképzés első évfolyamai az elkövetkező időszakban kezdik meg tanítási gyakorlatukat az iskolákban. Az iskolai tanítási gyakorlatban a tanárjelöltek általában úgy vesznek részt, hogy az egyetemen, a társaiknak tartott rövid órák (mikrotanítás) kivételével korábban teljes tanórát (45 percet) még egyáltalán nem tanítottak. Ez a tanulmány egy olyan kezdeményezésről és ennek tapasztalatairól számol be, amely a fenti problémát áthidalja, azaz lehetővé teszi a tanárjelöltek számára, hogy két-három alkalommal élesben kipróbálhassák a tanítást, illetve saját magukat tanári szerepben, mielőtt megkezdik az iskolai tanítási gyakorlatot.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: EduLingua
Dátum: 2016
Kötet: 2
Szám: 1
ISSN: 2415-945X
Oldalak: pp. 37-48
Nyelv: magyar
Kiadó: LoGoS Kutatócsoport Szegedi Tudományegyetem, Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/46438/
DOI: 10.14232/edulingua.2016.1.4
Kulcsszavak: Tanárképzés - angol nyelv tanítása, Gyakorló tanítás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 47-48. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2017. már. 10. 08:45
Utolsó módosítás: 2025. jún. 20. 09:43
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46442
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet