Balogh Erzsébet: Tanítási gyakorlat másként : átvezetés az egyetemi mikrotanításból az iskolai tanítási gyakorlatba. In: EduLingua, (2) 1. pp. 37-48. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2016_001_037-048.pdf Letöltés (227kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A 2013-ban indult új, osztatlan tanárképzés első évfolyamai az elkövetkező időszakban kezdik meg tanítási gyakorlatukat az iskolákban. Az iskolai tanítási gyakorlatban a tanárjelöltek általában úgy vesznek részt, hogy az egyetemen, a társaiknak tartott rövid órák (mikrotanítás) kivételével korábban teljes tanórát (45 percet) még egyáltalán nem tanítottak. Ez a tanulmány egy olyan kezdeményezésről és ennek tapasztalatairól számol be, amely a fenti problémát áthidalja, azaz lehetővé teszi a tanárjelöltek számára, hogy két-három alkalommal élesben kipróbálhassák a tanítást, illetve saját magukat tanári szerepben, mielőtt megkezdik az iskolai tanítási gyakorlatot.
| Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | EduLingua |
| Dátum: | 2016 |
| Kötet: | 2 |
| Szám: | 1 |
| ISSN: | 2415-945X |
| Oldalak: | pp. 37-48 |
| Nyelv: | magyar |
| Kiadó: | LoGoS Kutatócsoport Szegedi Tudományegyetem, Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék |
| Kiadás helye: | Szeged |
| Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/46438/ |
| DOI: | 10.14232/edulingua.2016.1.4 |
| Kulcsszavak: | Tanárképzés - angol nyelv tanítása, Gyakorló tanítás |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 47-48. ; összefoglalás magyar nyelven |
| Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány |
| Feltöltés dátuma: | 2017. már. 10. 08:45 |
| Utolsó módosítás: | 2025. jún. 20. 09:43 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46442 |
![]() |
Tétel nézet |

