A hallgatói elégedettség interkulturális aspektusainak vizsgálata

Vargáné Csobán Katalin; Tóth Eszter: A hallgatói elégedettség interkulturális aspektusainak vizsgálata. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (9) 1. pp. 209-217. (2017)

[thumbnail of vikek_027_209-217.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
vikek_027_209-217.pdf

Letöltés (534kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Internationalization has become a strategic process in the Hungarian higher education institutions. The international student population of the University of Debrecen has increased to 4000 by the end of 2015. The Faculty of Economics provides three degree programmes in English, which attract students from all over the world. Competing in the global market requires a clear understanding of the motives, expectations and perceptions of the international students. The present study investigates the international students’ expectations concerning their university studies in Hungary, as well as their experiences at the university. The research indicates that the study experience of the international students is mostly positive at the Faculty of Economics, their expectations were exceeded concerning the social life at the university. The most important weakness identified by the students is the lack of English communication outside the classrooms.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2017
Kötet: 9
Szám: 1
ISSN: 2064-4361
Oldalak: pp. 209-217
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/46877/
Kulcsszavak: Elégedettség - felsőoktatás
Megjegyzések: Bibliogr.: 217. p.
Feltöltés dátuma: 2017. jún. 15. 17:34
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 08:51
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/48115
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet