Megváltozott fogyasztói elvárásokra adott fintech válaszok

Kerényi Ádám; Molnár Júlia: Megváltozott fogyasztói elvárásokra adott fintech válaszok. In: Várakozások és gazdasági interakciók. pp. 171-181. (2017)

[thumbnail of gtk_2017_171-181.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2017_171-181.pdf

Letöltés (334kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány bevezető részében bemutatjuk, hogy a pénzügyi válságra milyen válaszokat adtak az ún. fintech (pénzügy-technológiai) vállalatok szolgáltatásai és termékei, majd bemutatjuk, hogy azok milyen dinamikával terjedtek el a pénzügyi szektor több szegmensében a digitális és mobil technológiák fejlődésének következtében, továbbá hogyan adtak innovatív válaszokat a megváltozott fogyasztói szokásokra. A tanulmány harmadik részében utalunk arra, hogy várhatóan kik lehetnek az elsődleges felhasználói ezeknek a fintech termékeknek/szolgáltatásoknak. Három különböző vevői csoportot azonosítottunk: (1) akiket a bankok nem szolgálnak ki a megszigorított szabályozói követelmények miatt, (2) a „digitális írástudó” generáció széles fogyasztói rétegét, és végül (3) azokat a fogyasztói szegmenseket, amelyek eddig még sosem kerültek kapcsolatba bankokkal. A tanulmány záró részében csokorba szedjük azokat a lehetséges partnereket, akikkel együttműködve a fintech vállalatok az egyre nagyobb számú, valós és potenciális felhasználók folyton változó elvárásait kellő minőségben ki tudják elégíteni. Ezek – meglátásunk szerint – a következők lehetnek: (1) azok a hagyományos bankok, amelyek nyitottak az innovációra, (2) az egyes nemzeti, nemzetközi intézmények, szabályozók, nemzeti bankok, kormányok, önkormányzatok és (3) technológiai óriásvállalatok, mint például az Amazon, Google, Facebook. The main objective of this study is to review the changing customer behaviour in the banking sector and to assess how the identified changes have supported the emergence of the so called FinTech sector. Following the financial crisis of 2008, the financial service industry has been facing a rapid acceleration of technological development. The rise of online and mobile technologies and solutions is fundamentally impacting the industry in the long term with major implications for the competitive financial industry landscape. The new solutions are aiming to respond to the changing nature of customer behaviour. We have identified three distinct customer groups: (1) those customers underserved by banks whose demand for financial services is only partially served, (2) technology-savvy customers and, finally, (3) unbanked customers. In the last section we study how FinTech companies are cooperating with other market participants for better customer services. By reviewing case studies, we have classified stakeholders who may cooperate with FinTech companies into three groups: (1) banks willing to innovate, (2) government bodies and municipalities to proactively shape market structure and competition, (3) large technological companies offering financial services to their customers.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: Fintech response' to the changing customer behavior in banking
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Várakozások és gazdasági interakciók
Dátum: 2017
ISSN: 1588-8533
ISBN: 978-963-315-348-2
Oldalak: pp. 171-181
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: magyar , angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/49610/
Kulcsszavak: Pénzügy - Magyarország, Bankügyletek - Magyarország, Gazdaságtudomány
Megjegyzések: Bibliogr. : p. 180-181. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2017. nov. 30. 07:17
Utolsó módosítás: 2022. már. 03. 13:44
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/49708
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet