Lukovics Miklós: A regionális identitás szerepe a regionális gazdaságfejlesztésben. In: A szociális identitás, az információ és a piac, (3). pp. 214-228. (2004)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2004_214-228.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a globalizációval párhuzamosan felértékelődik a lokalitások szerepe. A sikeres vállalatok tartós versenyelőnyeinek forrásai térbeli koncentrációt mutatnak, ami a regionális tudományok művelőitől a lokális bázis minél szélesebb körű megismerését várja el. Az Európai Unió országok viszonylatában kiemelten kezeli a gazdasági és társadalmi kohézió kérdéskörét. A kohéziós célok eléréséhez kidolgozott programok csak abban az esetben lehetnek sikeresek, ha erős a térségi összefogás. Ebből adódóan mindenképpen célszerűnek tűnik megvizsgálni, hogy lehet-e egy régiónak identitása, s egyáltalán az identitás megnyilvánulhat-e valamilyen kollektív formában. Jelen tanulmány a regionális identitás fogalmi hátterének tisztázására tett kísérlet után megpróbálja számba venni azt, hogy a regionális identitás megléte, ereje milyen üzenetet hordoz a regionális gazdaságfejlesztés számára.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | A szociális identitás, az információ és a piac |
Dátum: | 2004 |
Kötet: | 3 |
ISSN: | 1588-8533 |
Oldalak: | pp. 214-228 |
Sorozat neve: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37410/ |
Kulcsszavak: | Regionális gazdálkodás - Magyarország, Gazdaságpolitika - regionális |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 227-228. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 15. 11:12 |
Utolsó módosítás: | 2022. feb. 09. 13:57 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5633 |
Tétel nézet |