A hízott libamáj fogyasztásának aktuális kérdései

Lendvai, Edina and Czibolya, Anita: A hízott libamáj fogyasztásának aktuális kérdései. „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai. pp. 321-328. (2014)

[img] Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_321-328.pdf

Download (309kB)

Abstract

A hízott libamáj egy speciális termék, melyet a ludak töméses hízlalásával állítanak elő. Sok ezer éves múlttal rendelkezik a termék előállításának folyamata, amely mára Magyarország számára is meghatározó ágazattá nőtte ki magát. Munkánk során ennek a hungaricum terméknek az előállításával, illetve fogyasztásával kapcsolatosan végeztünk elemzéseket. A termelési oldalról 10 gazdával készítettünk strukturált interjúkat, melyekből megtudtuk, milyen aktuális kérdések, problémák foglalkoztatják, érintik őket. A kvalitatív módszer mellett a kvantitatív kérdőíves felmérést is alkalmaztuk – fogyasztói szokások felmérése, megismerése céljából. Képet kaptunk arról, hogy a fogyasztók körében mennyire számít különlegességnek, úgynevezett kuriózumnak a termék, hazánkban jellemzően valamilyen alkalomhoz kötik az emberek a libamáj fogyasztását. A vélemények szerint a libamáj termékek magas árkategóriába sorolhatók, ezért azok fogyasztói csoportjai is magasabb jövedelemmel rendelkezőkből áll. A megkérdezett fogyasztók többsége tisztában van a töméses hízlalás folyamatával, esetenként szükséges rossznak tartják.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Date: 2014
Page Range: pp. 321-328
ISBN: 978-963-306-312-5
Uncontrolled Keywords: Fogyasztói magatartás, Közvéleménykutatás, Kérdőíves felmérés
Additional Information: Bibliogr.: 328. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Date Deposited: 2019. May. 27. 10:50
Last Modified: 2019. May. 27. 10:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57667

Actions (login required)

View Item View Item