A hízott libamáj fogyasztásának aktuális kérdései

Lendvai Edina; Czibolya Anita: A hízott libamáj fogyasztásának aktuális kérdései.

[thumbnail of marketing_megujulas_321-328.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_321-328.pdf

Letöltés (309kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A hízott libamáj egy speciális termék, melyet a ludak töméses hízlalásával állítanak elő. Sok ezer éves múlttal rendelkezik a termék előállításának folyamata, amely mára Magyarország számára is meghatározó ágazattá nőtte ki magát. Munkánk során ennek a hungaricum terméknek az előállításával, illetve fogyasztásával kapcsolatosan végeztünk elemzéseket. A termelési oldalról 10 gazdával készítettünk strukturált interjúkat, melyekből megtudtuk, milyen aktuális kérdések, problémák foglalkoztatják, érintik őket. A kvalitatív módszer mellett a kvantitatív kérdőíves felmérést is alkalmaztuk – fogyasztói szokások felmérése, megismerése céljából. Képet kaptunk arról, hogy a fogyasztók körében mennyire számít különlegességnek, úgynevezett kuriózumnak a termék, hazánkban jellemzően valamilyen alkalomhoz kötik az emberek a libamáj fogyasztását. A vélemények szerint a libamáj termékek magas árkategóriába sorolhatók, ezért azok fogyasztói csoportjai is magasabb jövedelemmel rendelkezőkből áll. A megkérdezett fogyasztók többsége tisztában van a töméses hízlalás folyamatával, esetenként szükséges rossznak tartják.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 321-328
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Fogyasztói magatartás, Közvéleménykutatás, Kérdőíves felmérés
Megjegyzések: Bibliogr.: 328. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 10:50
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57667
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet