Fogyasztói preferenciák és attitűdök hagyományos és tájjellegű élelmiszerekkel kapcsolatban

Jasák, Helga and Fehér, András and Szakály, Zoltán: Fogyasztói preferenciák és attitűdök hagyományos és tájjellegű élelmiszerekkel kapcsolatban. „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai. pp. 372-381. (2014)

[img] Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_372-381.pdf

Download (301kB)

Abstract

Magyarország mezőgazdasági és élelmiszeripari kincseit a HÍR-gyűjtemény és a Hungarikumok Gyűjteménye nevesíti, melyek annak a felismerésnek az eredményei, hogy nemzeti értékeink védelme érdekében szükséges ezek azonosítása és összegyűjtése. A kormányzati törekvések egyértelműek, de felmerül a kérdés, hogy a fogyasztók körében mennyire ismertek a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek, milyen ezeknek a termékeknek a megítélése. A kérdés megválaszolása érdekében 1000 fogyasztó bevonásával országos kérdőíves felmérést végeztük. Összességében elmondható, hogy egyfajta információs rés figyelhető meg a fogyasztók és a vizsgált termékcsoport között, melyet közösségi marketing aktivitással lehetne áthidalni a leghatékonyabban, célként tűzve ki a fogyasztói patriotizmus erősítését. Mindez megoldást jelenthet a legégetőbb problémaként jelentkező árérzékenységre, mely kedvezőtlen hatást gyakorol a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek fogyasztására.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Date: 2014
Page Range: pp. 372-381
ISBN: 978-963-306-312-5
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Uncontrolled Keywords: Közvéleménykutatás, Kérdőíves felmérés, Hungarikum, Élelmiszerfogyasztás
Additional Information: Bibliogr.: 381. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Date Deposited: 2019. May. 27. 11:33
Last Modified: 2020. Apr. 02. 10:28
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57672

Actions (login required)

View Item View Item