Fogyasztói preferenciák és attitűdök hagyományos és tájjellegű élelmiszerekkel kapcsolatban

Jasák Helga; Fehér András; Szakály Zoltán: Fogyasztói preferenciák és attitűdök hagyományos és tájjellegű élelmiszerekkel kapcsolatban.

[thumbnail of marketing_megujulas_372-381.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_372-381.pdf

Letöltés (301kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Magyarország mezőgazdasági és élelmiszeripari kincseit a HÍR-gyűjtemény és a Hungarikumok Gyűjteménye nevesíti, melyek annak a felismerésnek az eredményei, hogy nemzeti értékeink védelme érdekében szükséges ezek azonosítása és összegyűjtése. A kormányzati törekvések egyértelműek, de felmerül a kérdés, hogy a fogyasztók körében mennyire ismertek a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek, milyen ezeknek a termékeknek a megítélése. A kérdés megválaszolása érdekében 1000 fogyasztó bevonásával országos kérdőíves felmérést végeztük. Összességében elmondható, hogy egyfajta információs rés figyelhető meg a fogyasztók és a vizsgált termékcsoport között, melyet közösségi marketing aktivitással lehetne áthidalni a leghatékonyabban, célként tűzve ki a fogyasztói patriotizmus erősítését. Mindez megoldást jelenthet a legégetőbb problémaként jelentkező árérzékenységre, mely kedvezőtlen hatást gyakorol a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek fogyasztására.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 372-381
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Közvéleménykutatás, Kérdőíves felmérés, Hungarikum, Élelmiszerfogyasztás
Megjegyzések: Bibliogr.: 381. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 11:33
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57672
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet