Jasák Helga; Fehér András; Szakály Zoltán: Fogyasztói preferenciák és attitűdök hagyományos és tájjellegű élelmiszerekkel kapcsolatban.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_372-381.pdf Letöltés (301kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Magyarország mezőgazdasági és élelmiszeripari kincseit a HÍR-gyűjtemény és a Hungarikumok Gyűjteménye nevesíti, melyek annak a felismerésnek az eredményei, hogy nemzeti értékeink védelme érdekében szükséges ezek azonosítása és összegyűjtése. A kormányzati törekvések egyértelműek, de felmerül a kérdés, hogy a fogyasztók körében mennyire ismertek a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek, milyen ezeknek a termékeknek a megítélése. A kérdés megválaszolása érdekében 1000 fogyasztó bevonásával országos kérdőíves felmérést végeztük. Összességében elmondható, hogy egyfajta információs rés figyelhető meg a fogyasztók és a vizsgált termékcsoport között, melyet közösségi marketing aktivitással lehetne áthidalni a leghatékonyabban, célként tűzve ki a fogyasztói patriotizmus erősítését. Mindez megoldást jelenthet a legégetőbb problémaként jelentkező árérzékenységre, mely kedvezőtlen hatást gyakorol a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek fogyasztására.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai |
Dátum: | 2014 |
ISBN: | 978-963-306-312-5 |
Oldalak: | pp. 372-381 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/ |
Kulcsszavak: | Közvéleménykutatás, Kérdőíves felmérés, Hungarikum, Élelmiszerfogyasztás |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 381. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 27. 11:33 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 11:52 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57672 |
Tétel nézet |