Beszélünk a részvételről... : megyei jogú városok fejlesztési dokumentumainak elemzése az érintetti részvétel aspektusából

Bajmócy Zoltán; Gébert Judit; Málovics György; Elekes Zoltán; Dombi Judit: Beszélünk a részvételről... : megyei jogú városok fejlesztési dokumentumainak elemzése az érintetti részvétel aspektusából. ISBN 978-963-306-403-0, (2015)

[thumbnail of muhelytanulmanyok_005.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
muhelytanulmanyok_005.pdf

Letöltés (416kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunkban a hazai vidéki nagyvárosok fejlesztési folyamata során megvalósuló érintetti részvételt elemezzük Amartya Sen képességszemléletéből kiindulva. A 23 hazai megyei jogú város 2013 és 2014 során elfogadott Partnerségi Egyeztetési Tervekeit, Városfejlesztési Koncepcióit és Integrált Településfejlesztési Stratégiáit elemezzük. Ehhez kvalitatív tartalomelemzést, narratíva elemzést és kritikai diskurzuselemzést használunk. Végkövetkeztetésünk, hogy a legtöbb érintett számára a részvétel hazai formái nem saját ügyeik előmozdításának szabadságát jelentik, hanem a tényleges lehetőségektől történő megfosztás módját. Így a helyi fejlesztés „hogyanja” egyrészt önmagában is a jóllét csökkentésének irányába hat, másrészt akadályozza, hogy a szereplők a részvétellel, mint eszközzel élhessenek, és így előmozdíthassák a számukra kívánatosabb fejlesztési eredmények létrejöttét.

Mű típusa: Könyv
Dátum: 2015
Szám: 4
ISSN: 2061-5353
ISBN: 978-963-306-403-0
Oldalak: pp. 1-30
Oldalszám megjegyzés: 30 p.
Sorozat neve: Műhelytanulmányok
Nyelv: magyar
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
Kiadás helye: Szeged
Kulcsszavak: Képességszemlélet, Városfejlesztés, Területfejlesztés
Megjegyzések: Bibliogr: p. 25-26. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
05. Társadalomtudományok > 05.07. Társadalom- és gazdaságföldrajz
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 28. 12:09
Utolsó módosítás: 2021. szep. 06. 16:18
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57724
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet