Product Placement : a magyar reklám új korszaka

Kasza Irén Éva: Product Placement : a magyar reklám új korszaka. In: TDK műhelytanulmányok : „első szárnypróbáltatások”, (16). pp. 40-61. (2014)

[thumbnail of muhelytanulmanyok_016_040-061.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
muhelytanulmanyok_016_040-061.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban számos reklámeszköz létezik, amellyel a fogyasztók elérhetők, jelen esetben a tömegmédiumokhoz tartozó televízió illetve mozi kerül előtérbe. A nézők számára számtalan lehetőség létezik a filmnézésre, így sokan kiesnek a televízió hatóköréből, ami a harminc másodperces reklámok háttérbeszorulását eredményezi. A hirdetőknek újabb alternatív eszközökre van szükségük, hogy fenn tudják tartani a fogyasztóik figyelmét. A product placement erre ideális reklámeszköz. A termékelhelyezés során egy adott márkát illetve terméket helyeznek el a filmben úgy, hogy az dramaturgiailag a cselekménybe illeszkedjen. A szerző bemutatja a product placement történetének néhány fordulópontját és egyes típusait hazai és nemzetközi tekintetben. Felkutatta azt az első magyar filmet is, amelyben először használták ezt a reklámeszközt. Betekintést nyerhetünk a termékmegjelenítés gyakorlati megvalósulásába a tárgyalási folyamatok körülményeibe és eredményeibe. Magyarországon ez a hirdetési forma jelenleg a kezdeti időszakát éli. Megismerhetjük ennek a korai időszaknak a szárnypróbálgatásait és tapasztalatait illetve a legfrissebb kutatásokból az is kiderül, hogy a fogyasztók nyitottak rá, sőt kíváncsian várják a hazai megoldásokat. A szerző kvantitatív kutatásának eredményeképp megtudhatjuk a nézők véleményét és elvárásait. Jelen időszak tapasztalataiból kiindulva a magyar reklám történetében egy új korszak kezdődik.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: TDK műhelytanulmányok : „első szárnypróbáltatások”
Dátum: 2014
Kötet: 16
ISSN: 2061-5353
ISBN: 978-963-306-300-2
Oldalak: pp. 40-61
Sorozat neve: Műhelytanulmányok
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57406/
Kulcsszavak: Reklám, Marketing
Megjegyzések: Bibliogr: 56. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 28. 08:23
Utolsó módosítás: 2022. jan. 10. 12:18
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57757
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet