Kasza Irén Éva: Product Placement : a magyar reklám új korszaka. In: TDK műhelytanulmányok : „első szárnypróbáltatások”, (16). pp. 40-61. (2014)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
muhelytanulmanyok_016_040-061.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban számos reklámeszköz létezik, amellyel a fogyasztók elérhetők, jelen esetben a tömegmédiumokhoz tartozó televízió illetve mozi kerül előtérbe. A nézők számára számtalan lehetőség létezik a filmnézésre, így sokan kiesnek a televízió hatóköréből, ami a harminc másodperces reklámok háttérbeszorulását eredményezi. A hirdetőknek újabb alternatív eszközökre van szükségük, hogy fenn tudják tartani a fogyasztóik figyelmét. A product placement erre ideális reklámeszköz. A termékelhelyezés során egy adott márkát illetve terméket helyeznek el a filmben úgy, hogy az dramaturgiailag a cselekménybe illeszkedjen. A szerző bemutatja a product placement történetének néhány fordulópontját és egyes típusait hazai és nemzetközi tekintetben. Felkutatta azt az első magyar filmet is, amelyben először használták ezt a reklámeszközt. Betekintést nyerhetünk a termékmegjelenítés gyakorlati megvalósulásába a tárgyalási folyamatok körülményeibe és eredményeibe. Magyarországon ez a hirdetési forma jelenleg a kezdeti időszakát éli. Megismerhetjük ennek a korai időszaknak a szárnypróbálgatásait és tapasztalatait illetve a legfrissebb kutatásokból az is kiderül, hogy a fogyasztók nyitottak rá, sőt kíváncsian várják a hazai megoldásokat. A szerző kvantitatív kutatásának eredményeképp megtudhatjuk a nézők véleményét és elvárásait. Jelen időszak tapasztalataiból kiindulva a magyar reklám történetében egy új korszak kezdődik.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | TDK műhelytanulmányok : „első szárnypróbáltatások” |
Dátum: | 2014 |
Kötet: | 16 |
ISSN: | 2061-5353 |
ISBN: | 978-963-306-300-2 |
Oldalak: | pp. 40-61 |
Sorozat neve: | Műhelytanulmányok |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57406/ |
Kulcsszavak: | Reklám, Marketing |
Megjegyzések: | Bibliogr: 56. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 28. 08:23 |
Utolsó módosítás: | 2022. jan. 10. 12:18 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57757 |
Tétel nézet |