Tarján Balázs; Mihajlik Péter; Fegyó Tibor: Nyelvimodell-adaptáció ügyfélszolgálati beszélgetések gépi leiratozásához.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
msznykonf_008_155-166.pdf Letöltés (194kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A folyamatos nagyszótáras gépi beszédfelismerés kritikus eleme a statisztikai nyelvi modell, melynek betanításához feladatspecifikus (in-domain) tanítóadatra van szükség. Ilyen tanítóadat azonban a gyakorlatban csak korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre, mely felveti a feladattól független vagy ellenrizetlen (out-of-domain) tanítószövegek felhasználását is. Formálisan nyelvi modell adaptáció révén építhet be az addicionális tanítószövegben tárolt tudás a feladatspecifikus nyelvi modellekbe. Cikkünkben azt vizsgáltuk, hogy telefonos ügyfélszolgálati hanganyagok felismerési pontossága javítható-e a különféle nyelvimodell-adaptációs technikákkal. Kísérleteink szerint mind felügyelt, mind felügyelet nélküli nyelvimodelladaptációval szignifikánsan növelhet a valós beszélgetéseket leiratozó rendszerek pontossága.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia |
Dátum: | 2011 |
Kötet: | 8 |
ISBN: | 978-963-306-121-3 |
Oldalak: | pp. 155-166 |
Konferencia neve: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (8.) (2011) (Szeged) |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/58549/ |
Kulcsszavak: | Nyelvészet - számítógép alkalmazása |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 165-166. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. jún. 24. 11:22 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 11:50 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/58798 |
Tétel nézet |