Nyelvimodell-adaptáció ügyfélszolgálati beszélgetések gépi leiratozásához

Tarján Balázs; Mihajlik Péter; Fegyó Tibor: Nyelvimodell-adaptáció ügyfélszolgálati beszélgetések gépi leiratozásához.

[thumbnail of msznykonf_008_155-166.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
msznykonf_008_155-166.pdf

Letöltés (194kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A folyamatos nagyszótáras gépi beszédfelismerés kritikus eleme a statisztikai nyelvi modell, melynek betanításához feladatspecifikus (in-domain) tanítóadatra van szükség. Ilyen tanítóadat azonban a gyakorlatban csak korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre, mely felveti a feladattól független vagy ellenrizetlen (out-of-domain) tanítószövegek felhasználását is. Formálisan nyelvi modell adaptáció révén építhet be az addicionális tanítószövegben tárolt tudás a feladatspecifikus nyelvi modellekbe. Cikkünkben azt vizsgáltuk, hogy telefonos ügyfélszolgálati hanganyagok felismerési pontossága javítható-e a különféle nyelvimodell-adaptációs technikákkal. Kísérleteink szerint mind felügyelt, mind felügyelet nélküli nyelvimodelladaptációval szignifikánsan növelhet a valós beszélgetéseket leiratozó rendszerek pontossága.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia
Dátum: 2011
Kötet: 8
ISBN: 978-963-306-121-3
Oldalak: pp. 155-166
Konferencia neve: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (8.) (2011) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/58549/
Kulcsszavak: Nyelvészet - számítógép alkalmazása
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 165-166. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. jún. 24. 11:22
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/58798
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet