Krisztin Német István: A geometriai transzformációk tárgyalásának egy módja a tanárképzésben.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_375-379.pdf Letöltés (366kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
In [8] and [9] (textbooks for teachers’ training colleges written by B. Pelle) isometry and similarity are defined not in the classical way but as a product. We continued this waf of definition refer to the affine transformation and collineation. We summarized the consequences of the mathematical and didactical principles of this method in teacher training, compared the different ways, and studied the connection between them.
| Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
|---|---|
| Egyéb cím: | A means of discussion of geometrical transformations in teacher training |
| Rovatcím: | Természettudomány |
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai |
| Dátum: | 2009 |
| ISBN: | 978-963-9927-15-5 |
| Oldalak: | pp. 375-379 |
| Konferencia neve: | Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged) |
| Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/ |
| Kulcsszavak: | Tanárképzés, Matematika, Geometriai transzformáció |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 378-379. ; összefoglalás angol nyelven |
| Feltöltés dátuma: | 2019. dec. 07. 12:35 |
| Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 13:46 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64236 |
![]() |
Tétel nézet |

