Az iskolaelőkészítés újító folyamatai a román közoktatási rendszerben : a tantervi szintű esélyteremtés megítélése

Barabási Tünde: Az iskolaelőkészítés újító folyamatai a román közoktatási rendszerben : a tantervi szintű esélyteremtés megítélése. In: Oktatáskutatás határon innen és túl. pp. 14-38. (2014)

[thumbnail of oktataskutatas_014-038.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
oktataskutatas_014-038.pdf

Letöltés (834kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány célkitűzése a romániai oktatási rendszer egy lényeges szerkezeti (és tartalmi) változásának, az iskolaelőkészítő osztály bevezetésének érintettekre gyakorolt hatását, illetve a hatékonyságának megítélését bemutatni. Az elméleti bevezetőben az iskolaelőkészítés román oktatási rendszerben elfoglalt helyének a változásait, valamint az új előkészítési alternatíva tantervi jellemzőit ismertetjük. A vizsgálatban ankét módszerére alapoztunk. Kérdőíves vizsgálatunkba elkészítő osztályos tanítókat, illetve előkészítő osztályos tanulók szüleit vontuk be (N=132). Az eredmények értelmezésében összehasonlító személetet is érvényesítettünk, párhuzamba állítva a változtatás bevezetése előtt a módosítási szándék fogadtatásával. Eredményeink azt domborítják ki, hogy a bevezetés előtti félelmeket, a szkeptikus fogadtatást felülírták az oktatási gyakorlat pozitív tapasztalatai. A nehézségeket és esetleges hátrányokat tudatosítva összességében a tanítók és szülők egyaránt előnyeit látják az előkészítő osztály bevezetésének. A fenntartások és hátrányok előtérbe állítása az összevont osztályok tanítóinak válaszaira jellemző. The goal of the paper is the presentation of the opinion of teachers and parents concerning an important changing of the Romanian educational system: introduction of schoolpreparatory classes. In the theoretical part of the study we describe the position changing process of the place of the school preparation from kindergarten to the school, as well as we analyze the curricula of the new class. The research is based on questionnaires gathered from teacher’s of the new class and parents of children who are involved in educational process at this level (N=132). Our results outline that doubts and fears induced by introduction the new structure were eliminated in the educational practice, in order that teachers and parents report that they are satisfied and see much more the advantages of the new class. Reservations are formulated by teacher from simultaneous classes.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: Innovativ processes of school-preparation in the Romanian educational sytem : jugdment of the opportunities given by the new curricula
Rovatcím: Oktatás középfokon
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Oktatáskutatás határon innen és túl
Dátum: 2014
ISSN: 2064-6755
ISBN: 978-615-5372-17-9
Oldalak: pp. 14-38
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/65821/
Kulcsszavak: Oktatásügy - román, Oktatáspolitika - Románia, Oktatáskutatás, Iskolaelőkészítés, Iskolaérettség
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 37-38. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2020. feb. 26. 08:19
Utolsó módosítás: 2020. ápr. 14. 14:43
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/65702
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet