Korszerű-e a magyar nyelv tanítása a romániai tantervek tükrében?

Magyari Sára: Korszerű-e a magyar nyelv tanítása a romániai tantervek tükrében? In: Módszertani közlemények, (58) 4. pp. 3-8. (2018)

[thumbnail of modszertani_058_004_003-008.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_058_004_003-008.pdf

Letöltés (4MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In my lecture, I look for the answer of two question: what are the content and methodological indicators of regulation the teaching of Hungarian as a mother tongue in the current Romanian curricula rand how they reflect on current social needs. My aim is to present the educational design documents that currently regulate the teaching of the Hungarian language at the general and the secondary level, and to examine the relationship between regulation and teaching practice through their content analysis. My further research method is active participant observation, which reflects on the school work ol Hungarian teacher training teachers. As a theoretical framework 1 use the works of Sára Magyari (2005; 2006; 2015; 2017) and János Péntek (1999).

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Is the teaching of the Hungarian language modern in the context of Romanian curricula?
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2018
Kötet: 58
Szám: 4
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 3-8
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/68968/
Kulcsszavak: Oktatásügy - magyar - Románia, Magyar nyelv tanítása - Románia
Megjegyzések: Bibliogr.: 7. p. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2020. jún. 10. 11:30
Utolsó módosítás: 2021. feb. 19. 09:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69063
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet