Vásárlói szokások vizsgálata a hódmezővásárhelyi Interspar áruházban

Seres Márta Dóra: Vásárlói szokások vizsgálata a hódmezővásárhelyi Interspar áruházban. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (10) 1. pp. 41-50. (2015)

[thumbnail of jelenkori_010_001_041-050.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_010_001_041-050.pdf

Letöltés (2MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom témájául a fogyasztói magatartás vizsgálatát választottam egy hódmezővásárhelyi hipermarketben. Kérdőíves felméréssel vizsgáltam az áruház látogatottságát és a saját márkás termékeivel kapcsolatos vásárlási szokásokat. Az említett témakörök mellett vizsgáltam az akciók befolyásoló erejét és a forgalmazott termékek minőségét. A felmérésből kiderült, hogy szignifikáns eltérés található a jövedelem és a saját márkás termékek minőségének a megítélése között. Az áruházat hétvégén és pénteken sűrűbben látogatja a fogyasztó közönség a hét többi napjához képest. A minőség megítélése és a saját márkás termékek fogyasztása között nem találtam tendenciaszerű összefüggést. Az eredményekből levonható az a következtetés, hogy az áruháznak érdemes a marketingtevékenységet növelni, hogy a kevésbé látogatott napokon is emelkedjen a forgalom és növekedjen a saját márkás termékeknek a népszerűsége. Az áruház marketingtevékenysége (azon belül az akciók) érdemben befolyásolja a fogyasztók döntését, így érdemes a marketing aktivitás fokozása. Abstract: The topic of my research is the analysis of consumer behavior at a shopping mall in Hódmezővásárhely. In the research questionnaire survey I examined the turnover and consumption of the store and the store's own brand of products. Besides the above mentioned topics I have also examined the influence of a discount strength and quality of the marketed products. The survey found that there is a significant difference in income and quality of private label products. The store tends to be much more visited on weekends and Fridays by the consuming public than other days of the week. I did not find a relationship between the tendency of the quality perception and consumption of private label products. I would be able to conclude from the results that the store should increase the marketing activities on less frequented days, which would increase store sales and the popularity of their own branded products. The store marketing activities (special offers) have a significant impact on the consumer choice , therefore for the examined mall it would be worth increasing their marketing activity.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Gazdálkodás és piackutatás
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Dátum: 2015
Kötet: 10
Szám: 1
ISSN: 1788-7593
Oldalak: pp. 41-50
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/68511/
DOI: 10.14232/jtgf.2015.1.41-50
Kulcsszavak: Fogyasztói magatartás, Piackutatás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 49-50. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2020. júl. 23. 09:59
Utolsó módosítás: 2023. már. 02. 15:21
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69267
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet