Csizmár Liliána Dóra and Szenderák János: Egészségtudatos magatartás vizsgálata és a reklámok hatása az egészségre általános iskolás diákok és szüleik körében. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (15) 1-2. pp. 23-36. (2020)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_015_001-002_023-036.pdf Download (388kB) | Preview |
Abstract
Az egészséges táplálkozás kulcsfontosságú az egészségmegőrzésben. Megfelelő termék marketing hatására akkor is nő egy termék fogyasztása, ha annak vélt vagy valós egészségtelen tulajdonságai közismertek. A kutatást általános iskolás gyermekek és szüleik körében végeztük el kérdőíves felméréssel. Az eredmények kiértékelésére statisztikai összehasonlító próbákat használtunk. Az eredményeink alapján a gyermekek fontosnak ítélték a táplálkozás szerepét az egészséges életmódban. Magát az egészséges étkezést főként a zöldség- és gyümölcsfogyasztással azonosították, tehát a klasszikus berögződések jelen voltak a gyermekekben. Összefüggés volt kimutatható a televízió nézés és a reklámok befolyásoló szerepe között, számos diák fogyasztott már egészségtelen terméket a reklámok hatására. Az, hogy a gyermek beleszólhatott-e a vásárlás során a megvásárolt termékek körébe, kapcsolatban állt a szülők életkorával. A szülők esetében az életkoruk és az iskolai végzettségük, valamint az iskolai végzettségük és a jövedelmük között is szignifikáns kapcsolat volt. Abstract: Healthy diet is essential to maintaining health. However, the effective marketing of a product may increase the level of its consumption, even if its perceived or real unhealthy properties are well known. We asked various questions from children and their parents about health and healthy behaviour, which was analysed by classical statistical procedures. According to our results, the role of diet in healthy lifestyle was considered to be important for children. Healthy diet itself has been identified mainly with the consumption of vegetables and fruits, so the “classical approach” towards healthy diet was widespread. There was a connection between time spent watching television and the influence of advertising. Many students already consumed unhealthy products as a result of the former. The children’s influence on the purchase of a given product showed connection with their parents’ age. In the case of parents, there was a significant relationship between the age and educational attainment, we well as educational attainment and income.
Item Type: | Article |
---|---|
Heading title: | Fogyasztói szokások és piacorientáció |
Journal or Publication Title: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
Date: | 2020 |
Volume: | 15 |
Number: | 1-2 |
ISSN: | 1788-7593 |
Page Range: | pp. 23-36 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/69769/ |
DOI: | 10.14232/jtgf.2020.1-2.23-36 |
Uncontrolled Keywords: | Egészséges táplálkozás, Reklám hatása, Marketing |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 35-36. ; összefoglalás angol és magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.02. Economics and business |
Date Deposited: | 2020. Aug. 05. 08:31 |
Last Modified: | 2020. Aug. 05. 08:31 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69780 |
Actions (login required)
View Item |