Szűcs Róbert Sándor and Szakály Zoltán: Fogyasztói tudatosság az étrend-kiegészítők piacán. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (15) 3-4. pp. 107-116. (2020)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_015_003-004_107-116.pdf Download (456kB) | Preview |
Abstract
Napjainkban a fogyasztói tudatosság divatos kifejezéssé vált és a fogyasztók szeretik azt gondolni, hogy tudatosak. Különösen érdekes a fogyasztói tudatosság vizsgálata egy olyan szegmensen belül, amely különösen nagy figyelmet szentel az egészség megőrzésének, azon emberek körében, akik rendszeresen sportolnak. Kutatási anyagunk az étrend-kiegészítők piacát helyezi a középpontba összefüggésben a fogyasztói tudatossággal és sporttevékenységgel. Kutatásunk kérdőívét 737 fő töltötte ki, olyan személyek, akik rendszeres sporttevékenységet folytatnak. Az étrend kiegészítők fogyasztási intenzitásának vizsgálata során igazoltuk, hogy a rendszeres sporttevékenységet folytatók csoportja heterogén. Az attitűdök iránya és az étrend-kiegészítők fogyasztási intenzitása szegmensenként eltérő. A megkérdezettek többsége (kb. 60%) a potenciálisan stabil fogyasztók közé sorolható. A legnagyobb probléma az, hogy a termékek fogyasztásáról szóló információk nem megbízható forrásból származnak, pl. edző vagy szájreklám. Az orvosok, gyógyszerészek, dietetikusok jelentősége csekély az információszerzésben Abstract: Nowadays, consumer awareness has become a fashionable expression and consumers like to think they are conscious. It is particularly interesting to investigate consumer awareness within a segment that pays more attention to preserving health particularly so in case of people who regularly do sport. Our paper focuses on the market of food supplements in context of consumer awareness and sport activity. Our survey was filled out by 737 persons who make regular sport activity. By examining the consumption intensity of food supplements, we confirmed that the group of people who regularly make sport activity is heterogeneous. Direction of attitude and the consumption intensity of food supplements differ by segments. The majority (ca. 60%) of the respondents can be considered as potentially stable consumers. However, the most serious problem is that information about the consumption of products comes from an equivocal source, e. g. trainer or word of mouth advertising. The importance of doctors, pharmacist and dietitian is low in obtaining information.
Item Type: | Article |
---|---|
Heading title: | Fogyasztói értékítélet és tudatosság |
Journal or Publication Title: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
Date: | 2020 |
Volume: | 15 |
Number: | 3-4 |
ISSN: | 1788-7593 |
Page Range: | pp. 107-116 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/71736/ |
DOI: | 10.14232/jtgf.2020.3-4.107-116 |
Uncontrolled Keywords: | Fogyasztói magatartás, Étrend-kiegészítő |
Additional Information: | Bibliogr.: 116. p. ; összefoglalás angol és magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.02. Economics and business |
Date Deposited: | 2021. Feb. 05. 14:32 |
Last Modified: | 2021. Feb. 05. 14:32 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71785 |
Actions (login required)
View Item |