Pálinkafogyasztási szokások Magyarországon

Mucha László; Oravecz Titanilla; Totth Gedeon: Pálinkafogyasztási szokások Magyarországon.

[thumbnail of tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_281-291.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_281-291.pdf

Letöltés (528kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A pálinka megítélése az elmúlt két évtizedben pozitív irányban változott, a negatív sztereotípiák eltűnőben vannak, sikere töretlen, a fogyasztók számára a pálinka egyre inkább tradíciót, értéket képviselő igazi magyar ital. Jelen tanulmány célja a pálinkához kapcsolódó fogyasztói attitűd komponensek azonosítására irányuló empirikus kutatás szakirodalmi megalapozása. A többlépcsős kutatási folyamat első fázisa a hazai szakirodalom áttekintése, valamint egy 2018- as kvalitatív felmérés értékelése hagyományos tartalomelemzéssel. A pálinkával kapcsolatos attitűdökben az elmúlt 6-10 évben olyan változás történt, ami a pálinka-imázs javulásának lassulását jelentette. Mindenképpen érdemes továbbra is erősíteni a pálinka pozicionálását a minél szélesebb körű ismertség, és elismertség érdekében, hiszen a pálinka értékes alapanyagból előállított hazai szeszes ital, mely kategóriájában értékét tekintve felveszi a versenyt a világszerte elismert konkurens termékekkel. The image of the pálinka has changed positively in the past two decades, the negative stereotypes have been disappearing, its success is unbroken, and for consumers the pálinka is increasingly a Hungarian product representing tradition and value. The aim of this study is providing a foundation for the empirical research to identify the components of consumer attitudes related to pálinka. The first phase of the multistage research process is working at the Hungarian literature about the pálinka, and the evaluation of a qualitative survey 2018 using traditional content analysis. There have been changes in attitudes related to pálinka over the last 6-10 years, which means a slowdown in the improvement of the pálinka image. It is certainly worthwhile to continue and strengthen the positioning of the pálinka for the public awareness and recognition, because the pálinka is one of the most valuable Hungarian alcoholic beverages, which in its category competes with the well-known and recognized products worldwide.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Egyéb cím: The pálinka-consumption habits in Hungary
Rovatcím: Marketing-menedzsment trendek, kihívások
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Dátum: 2020
Oldalak: pp. 281-291
Nyelv: magyar
Konferencia neve: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században (2019) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71995
DOI: 10.14232/tgfek21sz.19
Kulcsszavak: Hungarikum, Pálinkafogyasztás, Fogyasztói magatartás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 290-291. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2021. feb. 16. 11:05
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 13:36
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72018
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet