Mucha László and Oravecz Titanilla and Totth Gedeon: Pálinkafogyasztási szokások Magyarországon.
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_281-291.pdf Download (528kB) | Preview |
Abstract
A pálinka megítélése az elmúlt két évtizedben pozitív irányban változott, a negatív sztereotípiák eltűnőben vannak, sikere töretlen, a fogyasztók számára a pálinka egyre inkább tradíciót, értéket képviselő igazi magyar ital. Jelen tanulmány célja a pálinkához kapcsolódó fogyasztói attitűd komponensek azonosítására irányuló empirikus kutatás szakirodalmi megalapozása. A többlépcsős kutatási folyamat első fázisa a hazai szakirodalom áttekintése, valamint egy 2018- as kvalitatív felmérés értékelése hagyományos tartalomelemzéssel. A pálinkával kapcsolatos attitűdökben az elmúlt 6-10 évben olyan változás történt, ami a pálinka-imázs javulásának lassulását jelentette. Mindenképpen érdemes továbbra is erősíteni a pálinka pozicionálását a minél szélesebb körű ismertség, és elismertség érdekében, hiszen a pálinka értékes alapanyagból előállított hazai szeszes ital, mely kategóriájában értékét tekintve felveszi a versenyt a világszerte elismert konkurens termékekkel. The image of the pálinka has changed positively in the past two decades, the negative stereotypes have been disappearing, its success is unbroken, and for consumers the pálinka is increasingly a Hungarian product representing tradition and value. The aim of this study is providing a foundation for the empirical research to identify the components of consumer attitudes related to pálinka. The first phase of the multistage research process is working at the Hungarian literature about the pálinka, and the evaluation of a qualitative survey 2018 using traditional content analysis. There have been changes in attitudes related to pálinka over the last 6-10 years, which means a slowdown in the improvement of the pálinka image. It is certainly worthwhile to continue and strengthen the positioning of the pálinka for the public awareness and recognition, because the pálinka is one of the most valuable Hungarian alcoholic beverages, which in its category competes with the well-known and recognized products worldwide.
Item Type: | Conference or Workshop Item |
---|---|
Other title: | The pálinka-consumption habits in Hungary |
Heading title: | Marketing-menedzsment trendek, kihívások |
Journal or Publication Title: | Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században |
Date: | 2020 |
Page Range: | pp. 281-291 |
Language: | Hungarian |
Event Title: | Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században (2019) (Szeged) |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71995 |
DOI: | 10.14232/tgfek21sz.19 |
Uncontrolled Keywords: | Hungarikum, Pálinkafogyasztás, Fogyasztói magatartás |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 290-291. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.02. Economics and business |
Date Deposited: | 2021. Feb. 16. 11:05 |
Last Modified: | 2022. Nov. 08. 13:36 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72018 |
Actions (login required)
View Item |