Roszik Dóra: A pedagógiai munkában megjelenő konstruktivista tanulásszemlélet és a tanulási eredményességet befolyásoló tanulási stratégiák párhuzama. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 57-68. (2021)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_001_057-068.pdf Letöltés (169kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A korunkra jellemző progresszív társadalmi változások megkövetelik a rugalmas tanulási készségek kialakítását, ezért fontos, hogy az oktatási rendszer bármely szintjén tanuló diákok tisztában legyenek erősségeikkel, gyengeségeikkel, saját tanulási szokásaikkal, hiszen mindez hozzájárulhat az iskolai sikerességükhöz. A hatékony tanulás alapfeltétele a szükséges alapkészségek fejlettsége, a helyes tanulási szokások kialakítása, valamint a konkrét tanulási technikák és módszerek, amelyek a mindennapi tanulási tevékenység során működnek (Oroszlány, 1996). A nem megfelelő tanulás (nem hatékony tanulási szokások, stratégiák használata) bizonyítottan együtt jár a tanulmányi eredmények romlásával (Habók, 2004). Döntően fontos tehát, hogy a mindennapi pedagógiai munka során találkozzanak a diákok azzal a jó magyarázó erejű, az oktatásban hatékonyan alkalmazható konstruktivista paradigmával, amelyben összpontosulnak a fejlődéslélektani, a kognitív pszichológiai, a szociológiai, valamint a reformpedagógia alapelvek egyaránt.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Rovatcím: | Tanulmányok |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
Dátum: | 2021 |
Kötet: | 61 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 2063-3734 |
Oldalak: | pp. 57-68 |
Nyelv: | magyar |
Kiadás helye: | Szeged |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/72880/ |
Kulcsszavak: | Pedagógia - módszer |
Megjegyzések: | Bibliogr. : p. 67-68. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány |
Feltöltés dátuma: | 2021. jún. 22. 09:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. már. 03. 09:22 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72886 |
![]() |
Tétel nézet |