Szociálpedagógia alapszakos hallgatók előzetes elképzelései és tanulmányaik befejezését követő értékelése a képzés vonatkozásában

Fizel Natasa; Piczil Márta: Szociálpedagógia alapszakos hallgatók előzetes elképzelései és tanulmányaik befejezését követő értékelése a képzés vonatkozásában. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 82-96. (2021)

[thumbnail of modszertani_061_001_082-096.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_001_082-096.pdf

Letöltés (189kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A hallgatói vélemények ismerete fontos a képzőintézmények számára. Értékes információkat jelenthet a hallgatók szakmával kapcsolatos előzetes elképzeléseinek felmérése, majd a tanulmányok végén a tapasztalatok monitorozása. Kvantitatív vizsgálatunk fókuszában a képzésbe belépő (N=39), illetve sikeres záróvizsgát tett hallgatók (N=44) álltak. Az adatgyűjtés nyitott és Likert-skálás kérdések alkalmazásával történt. Az adatok feldolgozása után megállapítható, hogy a tanulmányaikat kezdő hallgatók nyitottak, a képzés éveiben pedig – visszajelzéseik alapján – megkapják azt a tudást, azokat az elméleti ismereteket és gyakorlati terepeken szerzett jártasságot, melyek birtokában elkezdhetik a segítő tevékenységet. Fontos és szükséges a hallgatói ismeretek, vélemények feltérképezése, és az eredmények beépítése a képzésbe. Érdemes rendszeressé tenni a vizsgálatokat és bővíteni a felmért területek körét.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Műhely
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2021
Kötet: 61
Szám: 1
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 82-96
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/72880/
Kulcsszavak: Pedagógus hivatás, Tanárképzés - Magyarország
Megjegyzések: Bibliogr. : 96. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2021. jún. 22. 09:41
Utolsó módosítás: 2023. már. 03. 08:04
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72888
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet