A kreatív írás szerepe és vizsgálata az általános iskola felső tagozatos tanulóinak körében

Tari Anna: A kreatív írás szerepe és vizsgálata az általános iskola felső tagozatos tanulóinak körében.

[thumbnail of hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_088-107.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_088-107.pdf

Letöltés (409kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány egy általános iskola felső tagozatos tanulóinak körében elvégzett, a kreatív írás szerepére és vizsgálatára irányuló kutatás eredményeit mutatja be. A vizsgálat feltérképezte, hogy vajon az ötödikesek, akik felkerültek a felső tagozatba, kevésbé tartanak-e a saját érzéseiket, gondolataikat írásban kifejteni, mert ez idáig kevesebb negatív kritikával szembesültek. A vizsgálat arra is igyekezett fényt deríteni, hogy a tanulók szívesebben végeznek-e kreatív írást igénylő feladatokat akkor, ha a produktumot az osztálytársaikkal nem kell megosztaniuk, illetve érdemjegyet sem kapnak a feladatra. A kutatás arra is választ keresett, hogy azok a tanulók, akik szabadidejükben sokat és gyakran olvasnak, jobban teljesítenek-e a kreatív írást igénylő feladatokban, illetve hogy a nyolcadik évfolyamba járók írásaiban előfordulnak-e szlengkifejezések, idegen eredetű szavak, aminek hátterében a korosztály nyelvhasználata és az idegennyelv-oktatás húzódik meg. A kutatás 50 diák bevonásával valósult meg, kérdőíves felmérés formájában, amely során különböző, kreatív írást igénylő gyakorlatot oldottak meg a tanulók. A gyermekek válaszai az előzetes feltételezéseket szinte kivétel nélkül alátámasztották.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben
Dátum: 2021
Kötet: 2
ISBN: 978-615-5946-44-8
Oldalak: pp. 88-107
Nyelv: magyar
Konferencia neve: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74050/
Kulcsszavak: Pedagógiai kutatás, Fogalmazás - általános iskola, Olvasás, Alkotóképesség
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 106-107. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 06. Bölcsészettudományok
06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom
Feltöltés dátuma: 2021. nov. 02. 09:20
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 10:44
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74058
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet