Pető Bálint: Marketingkommunikáció az 1870-es években egy dél-alföldi város sajtójában.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_126-139.pdf Letöltés (800kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Magyarországon a nyomtatott sajtó a XIX. század utolsó harmadában élte első virágkorát: a főváros, illetve a nagyobb helységek mellett – ahol ekkorra a saját lapkiadás általában már sok évtizedes hagyományokkal bírt – az 1867- es kiegyezést követően a vidéki településeken is megjelentek az első közéleti újságok. Az Osztrák–Magyar Monarchia létrejötte évtizedekig stabil, kiszámítható és folyamatosan erősödő gazdasági hátteret teremtett a Kárpát-medencében, számos vállalkozó pedig a nyomtatott tömegtájékoztatásban látta meg a kínálkozó piaci lehetőséget. Nem volt ez másképpen a dél-alföldi Szentesen sem, amely harmincezres lakosságával a régió egyik meghatározó központja, 1883-tól ráadásul Csongrád vármegye székhelye volt. A helyi modern sajtó elindulása a kalandos életű Cherrier János nevéhez fűződik, aki 1871-ben költöztette át nyomdaüzemét Gyöngyösről Szentesre, és ugyanebben az évben már lapot adott ki a városban. Két sikertelen orgánum után, 1872 nyarán megjelentette a Szentesi Lapot, amelynek hosszú távú fennmaradásában az elsődleges szerepet nem az előfizetők száma, hanem a hasábokon közölt hirdetések mennyisége játszotta. Tanulmányomban arra teszek kísérletet, hogy felvázoljam, hogyan próbálta egy vidéki sajtóvállalkozás a hirdetéseken keresztül nyereségessé tenni magát, illetve a lapban megjelent reklámok segítségével némi bepillantást nyerhetünk a település korabeli hétköznapjaiba is.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben |
Dátum: | 2021 |
Kötet: | 2 |
ISBN: | 978-615-5946-44-8 |
Oldalak: | pp. 126-139 |
Nyelv: | magyar |
Konferencia neve: | Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged) |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74050/ |
Kulcsszavak: | Sajtótörténet - Magyarország - 19. sz., Marketing és tömegkommunikáció, Szentesi Lap |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 139. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 06. Bölcsészettudományok 06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom |
Feltöltés dátuma: | 2021. nov. 02. 09:32 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 10:44 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74060 |
Tétel nézet |