A felsőoktatási LLL és a közösségfejlesztés összefüggései

Németh Balázs: A felsőoktatási LLL és a közösségfejlesztés összefüggései. In: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról, (1) 1-2. pp. 15-20. (2021)

[thumbnail of kozossegi_kapcsolodasok_2021_001-002_015-020.pdf] Cikk, tanulmány, mű
kozossegi_kapcsolodasok_2021_001-002_015-020.pdf

Letöltés (301kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elemzés arra keres válaszokat, hogy milyen szerepet játszik a felsőoktatási lifelong learning a hatékony tudás-megosztással támogatott közösség-fejlesztésben, ezzel hatékony tanulásorientált szakpolitika formálásában. Megjelenik e témával öszszefüggésben, hogy a felsőoktatás milyen trendekkel jellemezhető a tanuló közösségek alakításában, ehhez illeszkedően közösségi kollaborációk megvalósításában. Igyekszünk arra is rámutatni, hogy melyek azok a kontextusok, melyek az európai felsőoktatást egészében érintik globális hatások okán, s hogy ezen hatások alapján mi lehet ez eucen szerepe a felsőoktatási lifelong learning fejlesztésében és innovációjában. Érdemes arra is odafigyelnünk, hogy e perspektívát aktuálisan milyen korlátok és lehetőségek jellemzik az UNESCO-nak a jövő kutatását érintő diskurzusa részeként, mely egyaránt kötődik az Agenda 2030 SDG4 eszmecseréhez. Correlations in between University Lifelong Learning and Community Development. This paper will try responding to some current trends of university lifelong learning in the scope of community development through effective knowledge transfer so as to shape relevant policies in education and training. Therefore, the paper will elaborate upon universities' roles in the formation of learning cities and communities, consequently, in the making of community collaborations. Accordingly, this short analysis will reflect to some global impacts to hit higher education in Europe and to bring in the role of eucen as European Universities' network for promoting university lifelong learning. A special attempts is to integrate the approach of UNESCO referring to the futures of education to signal some choices and limitations in embracing lifelong learning as part of the UN Agenda 2030 discourse on SDGs.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Oktatás
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
Dátum: 2021
Kötet: 1
Szám: 1-2
ISSN: 2786-3484
Oldalak: pp. 15-20
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74677/
DOI: 10.14232/kapocs.2021.1-2.15-20
Kulcsszavak: Felsőoktatás, Tanuló közösségek, Képességfejlesztés, Tudástranszfer
Megjegyzések: Bibliogr.: 20. p. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. már. 31. 09:42
Utolsó módosítás: 2022. már. 31. 09:42
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74792
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet