Papp Bence Gábor: A mondókázás szerepe, funkciója és népszerű(tlen?)sége. In: Módszertani közlemények, (61) 2. pp. 134-139. (2021)
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_002_134-139.pdf Letöltés (617kB) |
Absztrakt (kivonat)
Ez a tanulmány egy házi dolgozat továbbgondolásából született meg. Módszeréül és eszközéül a beszélgetést, egészen pontosan a kötött interjú keretét választottuk. A dolgozat célja az volt, hogy az óvodapedagógusok és szülők (interjúalanyok, válaszadók) segítségével tisztább képet kapjunk a mondókázás jelenlegi helyzetéről: Mennyire része a mondóka a mindennapi (intézményes és otthoni) gyermeknevelésnek; Miért és mire használják ma a mondókákat; valamint a dolgozatban helyet kapott egy kisebb terjedelmű komparatisztika anyag is, amelyben a szülők és a pedagógusok válaszait hasonlítottuk egymáshoz. Összességében elmondhatjuk, hogy természetesen vannak átfedések mindkét csoport mondókázási szokásaiban, viszont a pedagógusok – magától értetődően – sokkal tudatosabban és módszeresebben nyúlnak hozzá, mint a szülők. A mondókázás régre visszavezethető interperszonális dominanciáját pedig elkezdi felváltani (vagy már fel is váltotta) az interaktív mondókázás.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Rovatcím: | Mappa |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
Dátum: | 2021 |
Kötet: | 61 |
Szám: | 2 |
ISSN: | 2063-3734 |
Oldalak: | pp. 134-139 |
Nyelv: | magyar |
Kiadó: | Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |
Kiadás helye: | Szeged |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74679/ |
Kulcsszavak: | Óvodai nevelés - módszer, Családi nevelés - módszer, Beszédfejlesztés - óvoda |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 138-139. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány |
Feltöltés dátuma: | 2022. már. 31. 14:12 |
Utolsó módosítás: | 2022. már. 31. 14:12 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74833 |
Tétel nézet |