Fodor Boglárka: Az angol tabuszavak hatása lexikális döntési helyzetben két tanítási nyelvű és általános képzésű személyek esetében. In: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok, (4) 1. pp. 1-18. (2017)
![]() |
Cikk, tanulmány, mű
impulzus_004_001_009.pdf Letöltés (620kB) |
Absztrakt (kivonat)
Egy idegen nyelv tanulásának szempontjából döntő fontosságú, hogy képesek legyünk megélni a nyelv érzelmi aspektusait is, ez azonban idő kérdése. Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a két tanítási nyelvű vizsgálati személyek előfeszített angol tabuszavak után adott reakcióideje lexikális döntési helyzetben jobban megnyúlik-e, mint általános képzésű társaiké. A kísérletben 16-20 év közötti gimnazista diákok (13 férfi, 23 nő, átlagéletkor 17,79 év) és 20-23 év közötti már nem gimnazista, de két tanítási nyelvű vagy általános képzésben részesült személyek (7 férfi, 10 nő, átlagéletkor 20,53 év) vettek részt. A két tanítási nyelvűek esetében az angol tabuhatás nagyobb volt, mint az általános képzésűek esetében, míg a magyar tabuhatásnál nem volt szignifikáns különbség az eredmények között. Ez arra utal, hogy a két tanítási nyelvűek magasabb szinten élik át az angol nyelv érzelmi töltetét. A nyelvoktatás szempontjából fontos tudni, hogy mennyi idő szükséges ennek a szintnek az eléréséhez.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok |
Dátum: | 2017 |
Kötet: | 4 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 2064-9258 |
Oldalak: | pp. 1-18 |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75123/ |
Kulcsszavak: | Idegen nyelv tanulása, Pszichológia |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 14-15. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia |
Feltöltés dátuma: | 2022. ápr. 07. 10:34 |
Utolsó módosítás: | 2022. ápr. 07. 10:34 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75158 |
![]() |
Tétel nézet |