Farkas Dávid; Orosz Gábor: Kollaboratív csalás magyar középiskolákban. In: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012. pp. 97-108. (2012)
![]() |
Cikk, tanulmány, mű
szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2012_097-108.pdf Letöltés (676kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kérdőíves vizsgálatunk célja az volt, hogy magyar középiskolások (N = 236; F = 96, L = 140) körében feltárjuk az egyéni, szituatív, interperszonális és kulturális értékekkel kapcsolatos tényezők hatását az önbevalláson alapuló kollaboratív iskolai csalásra. A használt kérdőívek validitásának tesztelése után öt változó direkt hatását különítettük el a kollaboratív csalás elkövetésére: (a) a csalással szembeni attitűdökét, (b) a tanulmányi átlagét, (c) a tudás megszerzésére irányuló intrinzik-, (d) a külső regulációs extrinzik motivációét és az (e) észlelt csoportkohézióét. Ezen felül meghatároztunk közvetett tényezőket is, melyek a fent bemutatott közvetlen változókon keresztül hatnak a csalásra. A feltárt modell lehetőséget ad arra, hogy a magyar kulturális és oktatási közegben le tudjuk írni a szakirodalomban korábban feltárt individuális és szituatív tényezők hatásmechanizmusát.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012 |
Dátum: | 2012 |
ISSN: | 1789-6061 |
ISBN: | 978 963 9927 56 8 |
Oldalak: | pp. 97-108 |
Sorozat neve: | Szegedi pszichológiai tanulmányok |
Nyelv: | magyar |
Kiadó: | Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó |
Kiadás helye: | Szeged |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75315/ |
Kulcsszavak: | Iskolai csalás, Versengés, Motiváció, Pszichológia |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 107-108. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia |
Feltöltés dátuma: | 2022. ápr. 19. 14:46 |
Utolsó módosítás: | 2022. ápr. 19. 14:46 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75364 |
![]() |
Tétel nézet |