Lengyel Fanni; Janacsek Karolina; Csifcsák Gábor: Az érzelmek hatása az implicit szekvenciatanulásra és a konszolidációra. In: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013. pp. 91-101. (2013)
|
Cikk, tanulmány, mű
szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_091-101.pdf Letöltés (445kB) |
Absztrakt (kivonat)
A jelen vizsgálatban egy módosított szekvenciatanulási feladatot használtunk, amelyben negatív és semleges képek szerepeltek háttérként azzal a céllal, hogy megvizsgálhassuk az érzelmek hatását az implicit tanulásra. Az is fontos kérdés volt, hogy az alvás modulálja-e a negatív és semleges képek tanulásra kifejtett hatását, ezért az elsajátított tudást újrateszteltük 12 óra elteltével, amely a személyek felénél tartalmazott alvást, a másik felénél pedig nem. Az eredményeink azt mutatják, hogy a kísérleti személyek sikeresen elsajátították a rejtett szekvenciát, azonban az online tanulást nem befolyásolta a bemutatott képek milyensége, illetve az sem, hogy az adatfelvétel este vagy reggel történt. A konszolidációs szakaszt illetően a semleges képeket látó csoportnál teljesítményjavulás következett be az általános motoros tanulás tekintetében, szemben az negatív arousal csoporttal. Ezen túlmenően a szekvenciaspecifikus tudásban a semleges csoportnál tudásmegtartás következett be, ellenben a negatív arousal csoporttal. Az alvásnak egyik esetben sem volt differenciáló hatása.
| Mű típusa: | Könyv része |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 |
| Dátum: | 2013 |
| ISSN: | 1789-6061 |
| Oldalak: | pp. 91-101 |
| Sorozat neve: | Szegedi pszichológiai tanulmányok |
| Nyelv: | magyar |
| Kiadó: | SZTE BTK Pszichológiai Intézet |
| Kiadás helye: | Szeged |
| Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75316/ |
| Kulcsszavak: | Pszichológia, Érzelem, Tanulás, Alvás |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: 101. p. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
| Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia |
| Feltöltés dátuma: | 2022. ápr. 19. 12:15 |
| Utolsó módosítás: | 2022. ápr. 19. 12:15 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75379 |
![]() |
Tétel nézet |

