Lengyel Fanni and Janacsek Karolina and Csifcsák Gábor: Az érzelmek hatása az implicit szekvenciatanulásra és a konszolidációra. In: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013. pp. 91-101. (2013)
Cikk, tanulmány, mű
szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_091-101.pdf Download (445kB) |
Abstract
A jelen vizsgálatban egy módosított szekvenciatanulási feladatot használtunk, amelyben negatív és semleges képek szerepeltek háttérként azzal a céllal, hogy megvizsgálhassuk az érzelmek hatását az implicit tanulásra. Az is fontos kérdés volt, hogy az alvás modulálja-e a negatív és semleges képek tanulásra kifejtett hatását, ezért az elsajátított tudást újrateszteltük 12 óra elteltével, amely a személyek felénél tartalmazott alvást, a másik felénél pedig nem. Az eredményeink azt mutatják, hogy a kísérleti személyek sikeresen elsajátították a rejtett szekvenciát, azonban az online tanulást nem befolyásolta a bemutatott képek milyensége, illetve az sem, hogy az adatfelvétel este vagy reggel történt. A konszolidációs szakaszt illetően a semleges képeket látó csoportnál teljesítményjavulás következett be az általános motoros tanulás tekintetében, szemben az negatív arousal csoporttal. Ezen túlmenően a szekvenciaspecifikus tudásban a semleges csoportnál tudásmegtartás következett be, ellenben a negatív arousal csoporttal. Az alvásnak egyik esetben sem volt differenciáló hatása.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Journal or Publication Title: | Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 |
Date: | 2013 |
ISSN: | 1789-6061 |
Page Range: | pp. 91-101 |
Series Name: | Szegedi pszichológiai tanulmányok |
Language: | Hungarian |
Publisher: | SZTE BTK Pszichológiai Intézet |
Place of Publication: | Szeged |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75316/ |
Uncontrolled Keywords: | Pszichológia, Érzelem, Tanulás, Alvás |
Additional Information: | Bibliogr.: 101. p. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.01. Psychology |
Date Deposited: | 2022. Apr. 19. 12:15 |
Last Modified: | 2022. Apr. 19. 12:15 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75379 |
Actions (login required)
View Item |