Az érzelmek hatása az implicit szekvenciatanulásra és a konszolidációra

Lengyel Fanni and Janacsek Karolina and Csifcsák Gábor: Az érzelmek hatása az implicit szekvenciatanulásra és a konszolidációra. In: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013. pp. 91-101. (2013)

[thumbnail of szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_091-101.pdf] Cikk, tanulmány, mű
szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_091-101.pdf

Download (445kB)

Abstract

A jelen vizsgálatban egy módosított szekvenciatanulási feladatot használtunk, amelyben negatív és semleges képek szerepeltek háttérként azzal a céllal, hogy megvizsgálhassuk az érzelmek hatását az implicit tanulásra. Az is fontos kérdés volt, hogy az alvás modulálja-e a negatív és semleges képek tanulásra kifejtett hatását, ezért az elsajátított tudást újrateszteltük 12 óra elteltével, amely a személyek felénél tartalmazott alvást, a másik felénél pedig nem. Az eredményeink azt mutatják, hogy a kísérleti személyek sikeresen elsajátították a rejtett szekvenciát, azonban az online tanulást nem befolyásolta a bemutatott képek milyensége, illetve az sem, hogy az adatfelvétel este vagy reggel történt. A konszolidációs szakaszt illetően a semleges képeket látó csoportnál teljesítményjavulás következett be az általános motoros tanulás tekintetében, szemben az negatív arousal csoporttal. Ezen túlmenően a szekvenciaspecifikus tudásban a semleges csoportnál tudásmegtartás következett be, ellenben a negatív arousal csoporttal. Az alvásnak egyik esetben sem volt differenciáló hatása.

Item Type: Book Section
Journal or Publication Title: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013
Date: 2013
ISSN: 1789-6061
Page Range: pp. 91-101
Series Name: Szegedi pszichológiai tanulmányok
Language: Hungarian
Publisher: SZTE BTK Pszichológiai Intézet
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/75316/
Uncontrolled Keywords: Pszichológia, Érzelem, Tanulás, Alvás
Additional Information: Bibliogr.: 101. p. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.01. Psychology
Date Deposited: 2022. Apr. 19. 12:15
Last Modified: 2022. Apr. 19. 12:15
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75379

Actions (login required)

View Item View Item