Bálint Csaba; Kiglics Mátyás: Quadric tracing : a geometric method for accelerated sphere tracing of implicit surfaces. In: Acta cybernetica, (25) 2. pp. 171-185. (2021)
Cikk, tanulmány, mű
cybernetica_025_numb_002_171-185.pdf Letöltés (479kB) |
Absztrakt (kivonat)
Sphere tracing is a common raytracing technique used for rendering implicit surfaces defined by a signed distance function (SDF). However, these distance functions are often expensive to compute, prohibiting several real-time applications despite recent efforts to accelerate it. This paper presents a method to precompute a slightly augmented distance field that hugely accelerates rendering. This novel method called quadric tracing supports two configurations: (i) accelerating raytracing without losing precision, so the original SDF is still needed; (ii) entirely replacing the SDF and tracing an interpolated surface. Quadric tracing can offer 20% to 100% speedup in rendering static scenes and thereby amortizing the slowdown caused by the complexity of the geometry.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Acta cybernetica |
Dátum: | 2021 |
Kötet: | 25 |
Szám: | 2 |
ISSN: | 0324-721X |
Oldalak: | pp. 171-185 |
Nyelv: | angol |
Kiadó: | University of Szeged, Institute of Informatics |
Kiadás helye: | Szeged |
Konferencia neve: | Conference of PhD Students in Computer Science (12.) (2020) (Szeged) |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75565/ |
DOI: | 10.14232/actacyb.290007 |
Kulcsszavak: | Számítógépes grafika - geometria |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 183-185. ; ill. ; összefoglalás angol nyelven |
Szakterület: | 01. Természettudományok 01. Természettudományok > 01.02. Számítás- és információtudomány |
Feltöltés dátuma: | 2022. máj. 12. 13:46 |
Utolsó módosítás: | 2022. máj. 12. 13:46 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75604 |
Tétel nézet |