Quadric tracing : a geometric method for accelerated sphere tracing of implicit surfaces

Bálint Csaba; Kiglics Mátyás: Quadric tracing : a geometric method for accelerated sphere tracing of implicit surfaces. In: Acta cybernetica, (25) 2. pp. 171-185. (2021)

[thumbnail of cybernetica_025_numb_002_171-185.pdf] Cikk, tanulmány, mű
cybernetica_025_numb_002_171-185.pdf

Letöltés (479kB)

Absztrakt (kivonat)

Sphere tracing is a common raytracing technique used for rendering implicit surfaces defined by a signed distance function (SDF). However, these distance functions are often expensive to compute, prohibiting several real-time applications despite recent efforts to accelerate it. This paper presents a method to precompute a slightly augmented distance field that hugely accelerates rendering. This novel method called quadric tracing supports two configurations: (i) accelerating raytracing without losing precision, so the original SDF is still needed; (ii) entirely replacing the SDF and tracing an interpolated surface. Quadric tracing can offer 20% to 100% speedup in rendering static scenes and thereby amortizing the slowdown caused by the complexity of the geometry.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Acta cybernetica
Dátum: 2021
Kötet: 25
Szám: 2
ISSN: 0324-721X
Oldalak: pp. 171-185
Nyelv: angol
Kiadó: University of Szeged, Institute of Informatics
Kiadás helye: Szeged
Konferencia neve: Conference of PhD Students in Computer Science (12.) (2020) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/75565/
DOI: 10.14232/actacyb.290007
Kulcsszavak: Számítógépes grafika - geometria
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 183-185. ; ill. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 01. Természettudományok
01. Természettudományok > 01.02. Számítás- és információtudomány
Feltöltés dátuma: 2022. máj. 12. 13:46
Utolsó módosítás: 2022. máj. 12. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75604
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet