Self-regulation and foreign language vocabulary learning at the university level : a pilot study

Peckham Donald W.: Self-regulation and foreign language vocabulary learning at the university level : a pilot study. In: Bölcsészműhely, 2007. pp. 115-128. (2008)

[thumbnail of bolcseszmuhely_2007_115-128.pdf] Cikk, tanulmány, mű
bolcseszmuhely_2007_115-128.pdf

Letöltés (687kB)

Absztrakt (kivonat)

A szókincsfejlesztésben alkalmazott önszabályozó képesség újabb vizsgálatából kiindulva a jelen kísérleti tanulmány az önszabályozás és a szóismeret szintjének összefüggését vizsgálja. Az eredmények bemutatása magyarországi angol szakos hallgatók körében végzett kisebb kísérleti tanulmány alapján történik, és azt támasztja alá, hogy ezen változók viszonya nem tükröz egyenes arányosságot. Nevezetesen az derül ki, hogy az elsajátítandó szókincs típusa és az annak megfelelő tanulási módúgy függ össze az önszabályozó képességról adott értékeléssel, hogy az alacsonyabb nyelvi szinten állók esetében az önszabályozással sokkal erösebb korreláció tapasztalható, mint magasabb nyelvi szinten állóknál.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: Önszabályozás és idegennyelvi szókincsfejlesztés egyetemi szinten : kísérleti tanulmány
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Bölcsészműhely, 2007
Dátum: 2008
Oldalak: pp. 115-128
Sorozat neve: Bölcsészműhely
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: JATEPress
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/75694/
Kulcsszavak: Idegen nyelv tanulása, Szókincsfejlesztés
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 127-128. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. máj. 18. 07:45
Utolsó módosítás: 2022. máj. 18. 07:48
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75722
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet