Jakab Natália: BuborÉK : a digitális esélyteremtés lehetőségei és akadályai. In: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról, (2) 1. pp. 66-75. (2022)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
kozossegi_kapcsolodasok_2022_001_066-075.pdf Letöltés (287kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A szociális különbségek szoros összefüggést mutatnak a digitális kompetenciákkal. Az online oktatás során a diákok szociális különbségei hangsúlyosabbakká váltak. Írásomban két problémát mutatok be abban a tekintetben, hogyan próbál alkalmazkodni a jelen kor digitális kihívásainak egy olyan gimnázium, ahol a diákok körülbelül 60%-a hátrányos helyzetű, továbbá, hogy miképpen hathat a hátrányos helyeztű diákokra az a megfigyelési szempont, amely feltételezi az interneten jelen lévő úgynevezett filter bubble-t. A jelenségről Pariser 2011-ben tartott népszerű előadást. Sunstein azt mondja, hogy a social médiának köszönhetően az emberek főképp olyan csoportokba csatlakoznak, amelyek saját értékrendjüknek megfelelőek, de ezzel el is zárkózhatnak olyan információktól, amelyek megkérdőjelezhetik ezeket a nézeteket.
| Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Egyéb cím: | Bubbles - possibilities and obstacles of creating digital opportunities |
| Rovatcím: | Oktatás |
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról |
| Dátum: | 2022 |
| Kötet: | 2 |
| Szám: | 1 |
| ISSN: | 2786-3484 |
| Oldalak: | pp. 66-75 |
| Nyelv: | magyar , angol |
| Kiadó: | Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |
| Kiadás helye: | Szeged |
| Befoglaló mű URL: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/77822/ |
| DOI: | 10.14232/kapocs.2022.1.66-75 |
| Kulcsszavak: | Pedagógia - digitális, Oktatásügy - hátrányos helyzetű tanulók |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 74-75. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
| Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány |
| Feltöltés dátuma: | 2022. dec. 15. 13:09 |
| Utolsó módosítás: | 2022. dec. 15. 13:09 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77908 |
![]() |
Tétel nézet |

