A digitális múzeumpedagógia modellje

Ringert Csaba: A digitális múzeumpedagógia modellje. In: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról, (2) 1. pp. 92-112. (2022)

[thumbnail of kozossegi_kapcsolodasok_2022_001_092-112.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
kozossegi_kapcsolodasok_2022_001_092-112.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányom célja a digitális múzeumpedagógia definíciója, valamint az ehhez kapcsolódó modell bemutatása. Napjainkban a digitális eszközök fejlődése számtalan új, hatékony megoldást, lehetőség biztosít a múzeumok számára is. A 2020. év elején kirobbant világjárvány a kulturális intézményeket is bezárásra kényszerítette, így kénytelenek voltak intenzívebb jelenléttel kilépni a virtuális térbe. A korábbi fejlesztések előkerültek, a digitális tartalmak megújultak, és ami még fontosabb, megindult egy olyan léptékű oktatást támogató tartalomfejlesztés a múzeumi szektorban, amelyre korábban nem volt példa. Ennek a kényszernek a hatására igyekeztek az intézmények nagyobb szerepet vállalni az otthoni digitális oktatás támogatásában. The aim of my study is to define digital museum pedagogy and to present a model for digital museum pedagogy. Nowadays, the development of digital tools provides museums with many new and effective solutions and opportunities. The pandemic of the beginning of 2020 has forced cultural institutions to close down, forcing them to enter the virtual space with a more intensive presence. Previous developments have been brought to life, digital content has been renewed and, more importantly, content development in support of education has been launched on a scale never seen before in the museum sector. As a result of this pressure, institutions have sought to play a greater role in supporting digital education at home.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: The model of the digital museum pedagogy
Rovatcím: Kultúra
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
Dátum: 2022
Kötet: 2
Szám: 1
ISSN: 2786-3484
Oldalak: pp. 92-112
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/77822/
DOI: 10.14232/kapocs.2022.1.92-112
Kulcsszavak: Múzeumpedagógia - digitális, Pedagógia - digitális
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 110-112. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. dec. 15. 13:25
Utolsó módosítás: 2022. dec. 15. 13:25
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77910
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet