Fókuszban az óvodai és iskolai szociális segítés : tények és dilemmák

Piczil Márta: Fókuszban az óvodai és iskolai szociális segítés : tények és dilemmák. In: Módszertani közlemények, (62) 1. pp. 66-80. (2022)

[thumbnail of modszertani_2022_001_066-080.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_2022_001_066-080.pdf

Letöltés (190kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az óvodai és iskolai szociális segítés 2018. szeptember 1. után minden köznevelési intézményben bevezetésre került. A professzió nem új hazánkban, a XX. század első harmadában már megjelent az intézményi keretek között végzett segítés, most azonban lehetővé vált, hogy a szakemberek állandó jelenléttel és változatos munkaformák segítségével járuljanak hozzá a felmerülő problémák megoldásához. Jelen tanulmány keretei között áttekintem az iskolai szociális munka magyarországi történetét, azokat a modelleket, melyek az elmúlt évtizedekben meghatározták a szakma gyakorlásának működési kereteit, és bemutatom a 2018 után bevezetett új forma jellemzőit, sajátosságait, és a felmerülő dilemmákat.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Műhely
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2022
Kötet: 62
Szám: 1
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 66-80
Nyelv: magyar
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/77824/
Kulcsszavak: Gyermekvédelem - iskolai - Magyarország
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 79-80. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.04. Szociológia
Feltöltés dátuma: 2022. dec. 19. 13:58
Utolsó módosítás: 2022. dec. 19. 13:58
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77953
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet