Dancs Katinka: A történelemtanárok által fontosnak vélt célok és jelenismereti témák, valamint az általuk használt módszerek egy kérdőíves vizsgálat eredményei alapján. In: Korszerű történelemoktatás : új utak és megoldások. pp. 15-31. (2023)
![]() |
Cikk, tanulmány, mű
2023_korszeru_tortenelemoktatas_015-031.pdf Letöltés (274kB) |
Absztrakt (kivonat)
A tanári munka céljait a tantervi dokumentumok rögzítik, azonban a pedagógusok feladata ezeket a célokat átültetni a gyakorlatba. Thornton (2005) ezért is nevezi a pedagógusokat kapuőrnek (gatekeeper), mivel rajtuk múlik, hogy miként értelmezik a megfogalmazott célokat, mely tantervi egységekre helyezik a hangsúlyokat, milyen gyakorlatot követnek. A témával foglalkozó nemzetközi és hazai kutatások a pedagógusok célképzésének és episztemológiai nézeteinek feltárásán keresztül igyekeznek megérteni, hogy a pedagógusok miként gondolkodnak és ebből fakadóan milyen gyakorlatot követnek munkájuk során. Kutatásunkban arra vállalkoztunk, hogy megismerjük, az Ember és társadalom műveltségterület mely céljait tekintik kiemelten fontosnak munkájuk során, mely jelenismereti témákra szeretnének hangsúlyt helyezni és milyen módszerek, tevékenységek jellemzik gyakorlatukat.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Rovatcím: | Tanulmányok |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Korszerű történelemoktatás : új utak és megoldások |
Dátum: | 2023 |
ISSN: | 2786-1260 |
ISBN: | 978-615-6060-74-7 |
Oldalak: | pp. 15-31 |
Sorozat neve: | Modern történelemoktatás |
Nyelv: | magyar |
Kiadó: | Belvedere Meridionale |
Kiadás helye: | Szeged |
Befoglaló mű URL: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/82226/ |
Kulcsszavak: | Történelem tanítása - módszer, Pedagógiai kutatás |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 31. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány |
Feltöltés dátuma: | 2023. nov. 09. 10:55 |
Utolsó módosítás: | 2023. nov. 09. 10:55 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/82228 |
![]() |
Tétel nézet |