Vizi Noémi and Hetesi Erzsébet: Hogyan értelmezhető a felelősség a divatiparban? = How can responsibility be interpreted in the fashion industry?
|
Cikk, tanulmány, mű
nonbusiness_workshop_2023_020-027.pdf Download (616kB) |
Abstract
Melyik aspektus a fontosabb a divatipar fenntarthatósági törekvései esetén? A környezeti, a társadalmi vagy a gazdasági? Bármelyikben is következik be változás, hatással lesz a másik kettőre és ezzel újabb kihívásokat generál. Tanulmányunk egy olyan szakirodalmi áttekintésen alapul, amely kérdéseket vet fel a felelősségre vonatkozóan, ahol a fókusz a fast fashion, amely a fogyasztói tömeg szélesebb rétegét érinti. Az új típusú gyártói-fogyasztói szerepeket - röviden ugyan -, de több oldalról kívánjuk elemezni. kérdéseket fogalmazunk meg arra vonatkozóan, hogy a két fél cselekvéseiben fellelhetők-e a fenntarthatósági törekvések. A választ természetesen nem tudjuk, hiszen maga a jelenség (a divat) társadalmi, környezeti és gazdasági érdekek szövevénye. Nincsen egyértelmű igazság, minden változásnak következményei lesznek gazdasági-, társadalmi-, környezeti aspektusban egyaránt. Véleményünk szerint a fenntarthatósághoz szükség van egyfajta szemléletváltásra, amely a fogyasztók oldalán a magas minőségű termékek fogyasztásában, a tartósságban gyökerezik, nem a divat állandó hajszolásában; a divatipari szervezetek esetén pedig a társadalmi-, környezeti szempontok előtérbe helyezésére a gazdasági érdekek és a profit növelésével szemben. Is the environmental, social or economic aspect more important in the case of the sustainability efforts in the fashion industry? Any aspect will change in either will affect the other two and generate new challenges. Our study is based on a literature review that raises questions about responsibility, where the focus is on fast fashion and affects a wider segment of the consumer population. We aimed to analyze the new type of producer-consumer roles briefly but from several sides. Of course, we don't know the answer, since the phenomenon itself (fashion) is a tangle of social, environmental and economic interests. There is no clear truth, every change will have consequences in economic, social and environmental aspects. In our opinion, sustainability requires a kind of change of attitude, which means in the consumption of highquality products and durability on the part of consumers, not in the constant pursuit of fashion; and in the case of fashion industry organizations, to prioritize social and environmental aspects over economic interests and increasing profits.
| Item Type: | Conference or Workshop Item |
|---|---|
| Journal or Publication Title: | Nonbusiness Marketing Workshop |
| Date: | 2023 |
| ISBN: | 978-963-306-955-4 |
| Page Range: | pp. 20-27 |
| Language: | Hungarian, English |
| Publisher: | SZTE Gazdaságtudományi Kar |
| Place of Publication: | Szeged |
| Event Title: | Nonbusiness Marketing Workshop |
| Event Type: | Workshop |
| Event Location: | Szeged |
| Event Dates: | 2023. március 23. |
| Related URLs: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/83429/ |
| DOI: | 10.14232/gtk.nmgt.2023.2 |
| Uncontrolled Keywords: | Divatipar - felelősség, Marketing, Fogyasztói magatartás |
| Additional Information: | Bibliogr.: p. 26-27. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
| Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.02. Economics and business |
| Date Deposited: | 2024. Feb. 09. 08:31 |
| Last Modified: | 2024. Feb. 09. 08:31 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/83982 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |

