Fenntarthatóság oktatása hackathon módszertannal - kihívások és válaszok a Simonyi Hackathonokkal = Sustainability education using hackathon methodology - challenges and responses with the Simony Hackathons

Putzer Petra: Fenntarthatóság oktatása hackathon módszertannal - kihívások és válaszok a Simonyi Hackathonokkal = Sustainability education using hackathon methodology - challenges and responses with the Simony Hackathons.

[thumbnail of nonbusiness_workshop_2023_091-098.pdf] Cikk, tanulmány, mű
nonbusiness_workshop_2023_091-098.pdf

Letöltés (672kB)

Absztrakt (kivonat)

A hackathon mint módszertan rendkívül intenzív kurzusélményt tesz lehetővé, folyamatos munka és gyakorlati központú szemlélet vonzó terméket jelent a hallgatók számára, akik probléma-megoldó, kommunikációs és csoportmunkához kapcsolódó készségeiket és képességeiket is fejleszthetik. Mindennek alapja pedig miért ne lehetne akár a fenntarthatóság. A tanulmány azt vizsgálja, hogy mérhető-e fejlődés a hallgatók fenntarthatósággal kapcsolatos tudásában és az ahhoz való hozzáállásában, s ily módon arra keresi a választ, hogy a hackathon megfelelő oktatási módszertant jelenthet-e a fenntarthatóság témakör oktatása esetében. Ez utóbbi a hackathon során alkalmazott nemzetközi Sulitest lekérdezésen keresztül kerül mérésére, amelyet a Sulitest Association nonprofit szervezet gondoz. A teszt két alkalommal mér (pre és post) elsősorban a tudást elemeket méri kiegészítve attitűd állításokkal. A tesztek eredményei alapján a hackathon önmagában nem feltétlenül hatékony módszer a fenntarthatósággal kapcsolatos ismeretek bővítésére, viszont fontos szerepe van az attitűdformálásban és az egyéni szerepvállalás fontosságának felismerésében, amely aztán a rendszerszintű változáshoz vezethet. Az eredmények alapján a hackathonok szerepe elsősorban a saját szerep tudatosítása, a rendszerben és a rendszerszintű változásban való gondolkozás elősegítése lehet a fenntarthatóság kapcsán. The hackathon as a methodology allows for a highly intensive course experience, continuous work and a hands-on approach, making it an attractive product for students to develop their problem-solving, communication and teamwork skills and abilities. And why not sustainability as the basis for all this. The study investigates whether measurable progress in students' knowledge and attitudes towards sustainability can be measured, and thus seeks to answer the question whether hackathons can be an appropriate teaching methodology for sustainability. The latter will be measured through the international Sulitest survey, administered by the nonprofit organisation Sulitest Association. The test measures two items (pre- and post-test) mainly knowledge items complemented by attitude statements. The results of the tests suggest that the hackathon alone may not be an effective method to increase knowledge about sustainability, but it has an important role in shaping attitudes and the recognition of the importance of individual engagement that can lead to systemic change. The results suggest that the role of hackathons can be primarily to raise awareness of one's own role and to promote thinking about sustainability in a systemic way and systemic change.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Nonbusiness Marketing Workshop
Dátum: 2023
ISBN: 978-963-306-955-4
Oldalak: pp. 91-98
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: SZTE Gazdaságtudományi Kar
Kiadás helye: Szeged
Konferencia neve: Nonbusiness Marketing Workshop
Konferencia típusa: Workshop
Helyszin: Szeged
Dátum: 2023. március 23.
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/83429/
DOI: 10.14232/gtk.nmgt.2023.9
Kulcsszavak: Fenntarthatóság, Felsőoktatás - módszer
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 97-98. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2024. feb. 09. 09:44
Utolsó módosítás: 2024. feb. 09. 09:44
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/83989
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet