Az erdélyi menekült tanulók helyzete és sorsa Magyarországon társadalomtörténeti megközelítésben, 1916-1917

Szabó Róbert Károly: Az erdélyi menekült tanulók helyzete és sorsa Magyarországon társadalomtörténeti megközelítésben, 1916-1917. In: Aetas, (38) 2. pp. 121-148. (2023)

[thumbnail of aetas_2023_002_121-148.pdf] Cikk, tanulmány, mű
aetas_2023_002_121-148.pdf

Letöltés (662kB)

Absztrakt (kivonat)

Just as nowadays, it has always been an important task to settle and integrate refugees, at least temporarily. One of the most important challenges is the education of refugee students. Based on archival sources and the relevant international literature, I intend to accomplish two objectives in my study. On one hand, I am looking to answer the question how much Hungarian state education and civil society contributed to aiding the refugees from Transylvania after the Romanian attack in 1916. On the other hand, based on empirical research in social history, I would also like to highlight the consequences of the presence of refugee students and teachers in Hungarian schools, especially focusing on the changes in learning outcomes.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: The situation of refugee students from Transylvania in Hungary from a social history perspective, 1916-1917
Rovatcím: Tanulmányok
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Aetas
Dátum: 2023
Kötet: 38
Szám: 2
ISSN: 0237-7934
Oldalak: pp. 121-148
Nyelv: magyar , angol
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/84535/
DOI: 10.14232/aetas.2023.1.121-148
Kulcsszavak: Társadalomtörténet - erdélyi - Magyarország - 1916-1917
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 146-147. és a lábjegyzetekben ; ill. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 06. Bölcsészettudományok
06. Bölcsészettudományok > 06.01. Történettudomány és régészet
Feltöltés dátuma: 2024. már. 14. 13:50
Utolsó módosítás: 2024. már. 14. 13:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84558
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet