Dominek-féle Tanulási Flow Kérdőív = The Dominek Learning Flow Questionnaire

Dominek Dalma Lilla: Dominek-féle Tanulási Flow Kérdőív = The Dominek Learning Flow Questionnaire. In: Belvedere Meridionale, (35) 3. pp. 154-165. (2023)

[thumbnail of belvedere_2023_003_154-165.pdf] Cikk, tanulmány, mű
belvedere_2023_003_154-165.pdf

Letöltés (432kB)

Absztrakt (kivonat)

Flow or flow theory (Csíkszentmihályi 1975, 1990, 1993), describes an enjoyable experience during which a person fully concentrates on the task at hand. In order to achieve the Flow state, it is necessary to make it very clear what the task to be completed is, and to present clear goals related to the task. During the flow, the person is able to place themselves in a completely changed environment, exclude the outside world and concentrate only on the given task, which is why it can be said that flow is a combination of positive influence and increased concentration. According to Dewey (1913), flow is achieved by providing emotionally and cognitively engaging experiences, with the presence of playfulness and spontaneity, as well as corresponding seriousness and focus. Based on the theory of Dewey and Csíkszentmihályi, I examined whether the students experience the flow in the university class. This is based on the Flow-based pedagogical model (Dominek 2022) and the Dominek Learning Flow Questionnaire (Dominek 2023), with the help of which the learning flow can be measured. In the study, I present Dominek’s Learning Flow Questionnaire and its valid results.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok = Studies
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Belvedere Meridionale
Dátum: 2023
Kötet: 35
Szám: 3
ISSN: 2064-5929
Oldalak: pp. 154-165
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Belvedere Meridionale
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/84612/
DOI: 10.14232/belv.2023.3.10
Kulcsszavak: Közvéleménykutatás - módszer - kérdőíves, Tanulás - módszer - kutatás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 163-164. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2024. már. 20. 14:39
Utolsó módosítás: 2024. már. 20. 14:39
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84623
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet