Deés Szilvia: A helyi televíziózás kihívásai Magyarországon = The challenges of the Hungarian local television.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
reziliens_marketing_2023_043-050.pdf Letöltés (355kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A helyi televíziók országszerte a maguk többmilliárd forintnyi eszközparkjával, az általuk foglalkoztatott többezer emberrel az ország egyik legnagyobb közszolgálati tartalmakat is előállító médiavállalkozásai, noha legtöbbjük csak minimális vételkörzetben, heti alig néhány órás saját szerkesztésű adással jelentkezik. Annyi szerkesztett műsort gyártanak közönségüknek, amennyi esemény a településen történik. A folyamatban levő technológiai változások, a médiakonvergencia, a digitalizáció, az új platformok születése, és az ezt (ki)követelő fogyasztói, nézői attitűdök változásai együttesen olyan környezetet alakítanak ki a helyi televíziók körül, amely változást követel meg tőlük az életben maradásához. Vajon maradhat-e a nézettségét egyébként mérni nem képes helyi televíziózás a lineáris sugárzás mellett, vagy érdemes azt inkább online felületekre költöztetni, átalakítva a szerkesztőségi munkát is? A válasz a nézőhöz való viszonyuk, az új platformok használatában látszik, amelyet néhány a területen úttörő média már meglépett. Ennek a kihívásnak a hátterét és tapasztalatait mutatja be a cikk. Local television stations across the country, with their multi-billion-forint assets and the thousands of people they employ, are one of the country's largest media companies producing public service content, even though most of them only broadcast in a minimal reception area, only a few hours a week of self-edited broadcasts. They produce as many edited programs for their audience as there are events in the surrounding areas. The ongoing technological changes, media convergence, digitization, the strengthening of new platforms, and the changes in consumer and viewer attitudes together create an environment around local televisions that requires them to change in order to survive. Can local television remain next to linear broadcasting, or should it be moved to online platforms, transforming the editorial work as well? The solution may lie in their relationship with the viewers, in the use of new platforms, which some media in the field have already entered. The article presents the background and experiences of this challenge.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra |
Dátum: | 2023 |
ISBN: | 978-963-306-960-8 |
Oldalak: | pp. 43-50 |
Nyelv: | magyar , angol |
Kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar |
Kiadás helye: | Szeged |
Konferencia neve: | Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia |
Konferencia típusa: | Konferencia |
Helyszin: | Szeged |
Dátum: | 2023. augusztus 23-25. |
Befoglaló mű URL: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/84702/ |
DOI: | 10.62561/EMOK-2023-04 |
Kulcsszavak: | Televíziózás, Tömegkommunikáció, Média - online |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 50. p. ; ill. ; összefoglalás angol és magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.08. Média és kommunikáció |
Feltöltés dátuma: | 2024. ápr. 30. 11:37 |
Utolsó módosítás: | 2024. máj. 13. 08:59 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84734 |
Tétel nézet |