A kommunikációs csatornák és a szakmai hitelesség bizalmi alapú kapcsolata: Kit tart hitelesnek a Z generáció? = The trust-based relationship between communication channels and professional credibility: Who does Generation Z consider credible?

Dobó Róbert: A kommunikációs csatornák és a szakmai hitelesség bizalmi alapú kapcsolata: Kit tart hitelesnek a Z generáció? = The trust-based relationship between communication channels and professional credibility: Who does Generation Z consider credible?

[thumbnail of reziliens_marketing_2023_062-072.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
reziliens_marketing_2023_062-072.pdf

Letöltés (529kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány célja vizsgálni a különböző kommunikációs csatornák bizalmi alapú fogyasztói megítélését, valamint bemutatni ennek kapcsolatát a különböző szakmabeliek hitelességével. A kutatás során vizsgálom a marketingkommunikációs csatornák hitelességét befolyásoló tényezőket, több faktoron keresztül, majd igyekszem ezt kontextusba helyezni és rávetíteni az üzenetet közlő különböző szakmabeliek személyi hitelességére. A fogyasztó tájékozódási szokásai önmagában is befolyásolják, magának az üzenetnek a hitelességét is. A téma irodalmának bemutatását primer kvantitatív kérdőíves kutatással egészítettem ki, mely során vizsgáltam a demográfián túl a tájékozódási szokásokat és preferenciákat, a különböző szakmák megítélését valamint ezek kölcsönhatását. A minta elemzése során korrelációt találtam a csatorna és a szakmák megítélése között, valamint klaszteranalízis segítségével, a tájékozódási szokások (bizalmi alapú megítélése) alapján sikerült négy elkülönülő csoportot azonosítani, amelyek eltérő csatorna és szakma megítéléssel rendelkeznek. The purpose of the study is to examine the trust-based consumer perception of different communication channels, as well as to present its relationship with the credibility of different professionals. During the research, I examine the factors affecting the credibility of marketing communication channels, through several factors, and then I try to put this into context and project it onto the personal credibility of the various professionals communicating the message. The consumer's information gathering habits in themselves influence the credibility of the message itself. I supplemented the presentation of the literature on the topic with primary quantitative questionnaire research, during which I examined, in addition to demographics, information gathering habits and preferences, the perception of different professions and their interaction. During the analysis of the sample, I found a correlation between the perception of the channel and the professions, and with the help of cluster analysis, based on the orientation habits (trust-based perception), it was possible to identify four distinct groups with different perceptions of the channel and profession.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra
Dátum: 2023
ISBN: 978-963-306-960-8
Oldalak: pp. 62-72
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar
Kiadás helye: Szeged
Konferencia neve: Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
Konferencia típusa: Konferencia
Helyszin: Szeged
Dátum: 2023. augusztus 23-25.
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/84702/
DOI: 10.62561/EMOK-2023-06
Kulcsszavak: Marketing, Kommunikáció
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 70-72. ; ill. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2024. ápr. 30. 12:15
Utolsó módosítás: 2024. máj. 13. 08:59
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84737
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet