Hajdú Noémi and Molnár László and Nagy Szabolcs: Valóban a ruha teszi az embert? : avagy hogyan befolyásolja a hallgatói megítélést az oktatók öltözködése? = The impact of lecturers' clothing on student evaluation.
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
reziliens_marketing_2023_094-103.pdf Download (338kB) | Preview |
Abstract
Az öltözködés nagymértékben befolyásolja az emberek megítélését az első benyomás kialakítása során. Sokat változott az egyetemeken elvárt öltözködési norma, hiszen a korábbi elegánsabb megjelenést napjainkban hétköznapibb viselet (casual, smart casual vagy business casual) jellemzi. Felmerült bennünk a kérdés, hogy az egyetemen milyen szerepet játszik az oktatók öltözéke a hallgatói első benyomás és vélemény kialakításában. Jelen tanulmány alapjául egy 414 fős minta szolgál, melyet 2022. novemberében és decemberében gyűjtöttünk online kérdőív segítségével az egyetemünkön. A minta összeállítása során törekedtünk, hogy az nemre és korra reprezentatív legyen. A vizsgálat alapvetően az oktatók öltözködésének a hallgatói véleményre gyakorolt hatásáról szól. Összességében megállapítható, hogy a lazább/sportosabb viselet rugalmasságot, közvetlenséget sugall, míg a komolyabb/hivatalosabb öltözet tájékozottságra, jól felkészültségre utal. Outfit has a great influence on first impression judgments. The dress code expected at universities has changed dramatically, as the former more elegant appearance is now characterised by more casual attire (casual, smart casual or business casual). The question arises what role outfit plays in forming students' first impressions and opinions in our university. This study is based on a sample of 414 individuals who were surveyed using an online questionnaire at our university in November and December 2022. In compiling the sample, it is representative in terms of gender and age. The study is essentially about the influence of lecturers' clothing on students' opinions. Overall, it can be concluded that a more casual/sporty dress suggests flexibility and directness, while a more serious/formal dress signals attentiveness and good preparation.
Item Type: | Conference or Workshop Item |
---|---|
Journal or Publication Title: | Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra |
Date: | 2023 |
ISBN: | 978-963-306-960-8 |
Page Range: | pp. 94-103 |
Language: | Hungarian, English |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Event Title: | Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia |
Event Type: | Conference |
Event Location: | Szeged |
Event Dates: | 2023. augusztus 23-25. |
Related URLs: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/84702/ |
DOI: | 10.62561/EMOK-2023-08 |
Uncontrolled Keywords: | Megjelenés - oktató - felsőoktatás, Öltözködés - oktató - felsőoktatás |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 101-103. ; ill. ; összefoglalás angol és magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.02. Economics and business |
Date Deposited: | 2024. May. 02. 13:52 |
Last Modified: | 2024. May. 13. 08:59 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84746 |
Actions (login required)
View Item |