Valóban a ruha teszi az embert? : avagy hogyan befolyásolja a hallgatói megítélést az oktatók öltözködése? = The impact of lecturers' clothing on student evaluation

Hajdú Noémi and Molnár László and Nagy Szabolcs: Valóban a ruha teszi az embert? : avagy hogyan befolyásolja a hallgatói megítélést az oktatók öltözködése? = The impact of lecturers' clothing on student evaluation.

[thumbnail of reziliens_marketing_2023_094-103.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
reziliens_marketing_2023_094-103.pdf

Download (338kB) | Preview

Abstract

Az öltözködés nagymértékben befolyásolja az emberek megítélését az első benyomás kialakítása során. Sokat változott az egyetemeken elvárt öltözködési norma, hiszen a korábbi elegánsabb megjelenést napjainkban hétköznapibb viselet (casual, smart casual vagy business casual) jellemzi. Felmerült bennünk a kérdés, hogy az egyetemen milyen szerepet játszik az oktatók öltözéke a hallgatói első benyomás és vélemény kialakításában. Jelen tanulmány alapjául egy 414 fős minta szolgál, melyet 2022. novemberében és decemberében gyűjtöttünk online kérdőív segítségével az egyetemünkön. A minta összeállítása során törekedtünk, hogy az nemre és korra reprezentatív legyen. A vizsgálat alapvetően az oktatók öltözködésének a hallgatói véleményre gyakorolt hatásáról szól. Összességében megállapítható, hogy a lazább/sportosabb viselet rugalmasságot, közvetlenséget sugall, míg a komolyabb/hivatalosabb öltözet tájékozottságra, jól felkészültségre utal. Outfit has a great influence on first impression judgments. The dress code expected at universities has changed dramatically, as the former more elegant appearance is now characterised by more casual attire (casual, smart casual or business casual). The question arises what role outfit plays in forming students' first impressions and opinions in our university. This study is based on a sample of 414 individuals who were surveyed using an online questionnaire at our university in November and December 2022. In compiling the sample, it is representative in terms of gender and age. The study is essentially about the influence of lecturers' clothing on students' opinions. Overall, it can be concluded that a more casual/sporty dress suggests flexibility and directness, while a more serious/formal dress signals attentiveness and good preparation.

Item Type: Conference or Workshop Item
Journal or Publication Title: Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra
Date: 2023
ISBN: 978-963-306-960-8
Page Range: pp. 94-103
Language: Hungarian, English
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Event Title: Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
Event Type: Conference
Event Location: Szeged
Event Dates: 2023. augusztus 23-25.
Related URLs: https://acta.bibl.u-szeged.hu/84702/
DOI: 10.62561/EMOK-2023-08
Uncontrolled Keywords: Megjelenés - oktató - felsőoktatás, Öltözködés - oktató - felsőoktatás
Additional Information: Bibliogr.: p. 101-103. ; ill. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.02. Economics and business
Date Deposited: 2024. May. 02. 13:52
Last Modified: 2024. May. 13. 08:59
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84746

Actions (login required)

View Item View Item