Harsányi Miklós: Reziliens digitális marketing lehetőségek = Resilient digital marketing opportunities.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
reziliens_marketing_2023_116-124.pdf Letöltés (380kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A mesterséges intelligencia által előidézett technológiai változások a digitális marketingre is nagy hatással vannak, kutatásomban azt vizsgáltam, hogy ez miként befolyásolja a marketingesek munkáját a reziliencia szemszögéből. Hipotézisként feltételeztem, hogy a generatív mesterséges intelligencia széles körben elterjedt, és versenyhátrányban van az, aki nem használja. Egy kvalitatív mélyinterjús kutatás keretében kérdeztem szakmabelieket arról, hogy milyen jelenlegi alkalmazási területeken élnek ezekkel a rendszerekkel, mik a tapasztalatok. A kutatás során hat főbb területet érintettek a megkérdezettek, ahol már most sokat tud segíteni az MI. Ilyen a szegmentáció, a személyre szabhatóság, a marketingautomatizáció, az árképzési stratégiák, a chatbot és az eseményvezérelt marketing. Jelenleg a leghatékonyabb stratégia reziliencia szempontjából az, hogy egyszerre használják a mesterséges intelligencia eszközeit, és a marketingesek tudását. The technological changes caused by artificial intelligence also have a great impact on digital marketing, in my research I examined how this affects the work of marketers from the perspective of resilience. I hypothesized that generative artificial intelligence is widespread and that those who do not use it are at a competitive disadvantage. In the framework of a qualitative interview research, I asked professionals about the current application areas in which these systems are used, and what their experiences are. The interviewees touched on six main areas where AI can already help a lot. These include segmentation, personalization, marketing automation, pricing strategies, chatbots, and event-driven marketing. Currently, the most effective strategy in terms of resilience is to use the tools of artificial intelligence and the knowledge of marketers at the same time.
| Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra |
| Dátum: | 2023 |
| ISBN: | 978-963-306-960-8 |
| Oldalak: | pp. 116-124 |
| Nyelv: | magyar , angol |
| Kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar |
| Kiadás helye: | Szeged |
| Konferencia neve: | Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia |
| Konferencia típusa: | Konferencia |
| Helyszin: | Szeged |
| Dátum: | 2023. augusztus 23-25. |
| Befoglaló mű URL: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/84702/ |
| DOI: | 10.62561/EMOK-2023-10 |
| Kulcsszavak: | Mesterséges intelligencia hatásai - marketing, Marketing - digitális |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 123-124. ; összefoglalás angol és magyar nyelven |
| Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok |
| Feltöltés dátuma: | 2024. máj. 02. 14:06 |
| Utolsó módosítás: | 2024. máj. 13. 08:59 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84749 |
![]() |
Tétel nézet |

