A környezettudatosság és az egészségtudatosság hatása a csomagolásmentes boltok márkaközösségében = The impact of environmental consciousness and health awareness on the brand community of package-free stores

Szász Tünde; Táskai Ottilia; Hlédik Erika: A környezettudatosság és az egészségtudatosság hatása a csomagolásmentes boltok márkaközösségében = The impact of environmental consciousness and health awareness on the brand community of package-free stores.

[thumbnail of reziliens_marketing_2023_300-310.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
reziliens_marketing_2023_300-310.pdf

Letöltés (554kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kutatásunkban a környezettudatosság és az egészségtudatosság hatását vizsgáltuk a márkaviszonyminőségére csomagolásmentes boltok esetén. Az adatokat online kérdőíves felmérés keretében kényelmi mintavétellel gyűjtöttük 140 fogyasztóról, akik aktívan vásárolnak valamely magyarországi csomagolásmentes üzletben. A tanulmány modelljét korábbi kutatásokra támaszkodva állítottuk fel, az elemzéshez PLS-SEM módszert alkalmaztunk. A skálák megbízhatóságának értékelése a Cronbachféle α-mutató és az összetétel-megbízhatósági mutató segítségével történt. Emellett értékeltük a diszkriminancia validitást a Fornell-Larcker kritérium alapján és a konvergencia validitást az AVE mutató alapján. Eredményeink arra utalnak, hogy a környezettudatosság befolyásolja a márkaviszonyminőséget, ugyanakkor az egészségtudatosság a márkaviszony-minőséget nem befolyásolja, de erősíti a bizalmat. Továbbá megállapítottuk, hogy a környezettudatosság nemcsak közvetlen, hanem közvetett módon is hatással van a márkaviszony-minőségre, méghozzá a bizalom és a funkcionális-illeszkedés tényezőin keresztül. The aim of this research was to empirical examine the influence of environmental awareness and health consciousness on brand relationship quality in package-free stores. The data was collected through an online questionnaire survey, using a convenience sampling method, from 140 consumers who actively shop at package-free stores in Hungary. The study model was developed based on prior research. The analysis was conducted using the PLS-SEM method. The reliability of the scales was assessed using Cronbach's alpha coefficient and composite reliability. Additionally, discriminant validity was evaluated using the Fornell-Larcker criterion, and convergence validity was assessed using the average variance extracted (AVE). Our findings indicate that environmental awareness influences brand relationship quality, while health consciousness does not affect it, but increases confidence. Furthermore, we found that environmental consciousness has both a direct and indirect impact on brand relationship quality, specifically through brand trust and functional congruity.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra
Dátum: 2023
ISBN: 978-963-306-960-8
Oldalak: pp. 300-310
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar
Kiadás helye: Szeged
Konferencia neve: Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
Konferencia típusa: Konferencia
Helyszin: Szeged
Dátum: 2023. augusztus 23-25.
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/84702/
DOI: 10.62561/EMOK-2023-24
Kulcsszavak: Környezettudatosság, Egészségtudatosság, Környezetvédelem
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 309-310. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2024. máj. 03. 12:50
Utolsó módosítás: 2024. máj. 13. 08:59
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84788
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet