A magyarországi és szlovákiai fogyasztók attitűdje és egészségügyi szolgáltatások kapcsán történő információszerzés vizsgálata = Examining the attitudes of consumers in Hungary and Slovakia and their information seeking regarding healthcare services

Szigeti Szilárd; Józsa László: A magyarországi és szlovákiai fogyasztók attitűdje és egészségügyi szolgáltatások kapcsán történő információszerzés vizsgálata = Examining the attitudes of consumers in Hungary and Slovakia and their information seeking regarding healthcare services.

[thumbnail of reziliens_marketing_2023_323-335.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
reziliens_marketing_2023_323-335.pdf

Letöltés (397kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunkban Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom vármegye, Nagyszombati és Nyitrai kerület felnőtt lakosságának attitűdjével és véleményével foglalkozunk az egészségügy köz- és magánfinanszírozott szolgáltatásai kapcsán, illetve a szolgáltatásválasztással. A kutatás 2022. december - 2023. február között került lebonyolításra primer kérdőíves lekérdezéssel nem valószínűségi mintavétellel. A minta (N=659) nem reprezentatív. Kutatásunkban a válaszadók a szolgáltató honlapját, az internetes fórumokon található véleményeket és a közösségi médiában található információt közepes mértékben jelölték, mint befolyásoló szempont az egészségügyi szolgáltatás választásánál. A személyes információforrásnak sokkal nagyobb befolyásoló szerepe van, mint az internetnek. Mindkét almintánál a korábbi saját személyes tapasztalat (magyar alminta: 4,51-es átlag; szlovák alminta: 4,26-os átlag) van az első helyen, tehát közel teljes mértékben ez a tapasztalat befolyásolja a döntést egészségügyi szolgáltatás választás esetén. A magyar almintánál a második helyen az egészségügyi szakember ajánlása (átlag 4,10), majd a szolgáltatás ára (átlag 4,03), a szolgáltatás földrajzi közelsége (átlag 3,96) és a családtag, rokon ajánlása (átlag 3,77) következett. A szlovák almintában eltérő a 2., 3. és 4. helyen álló szempont, hiszen 3,93-as átlagértékkel a családtag, rokon ajánlása áll a 2. helyen, amit az egészségügyi szakember ajánlása követ (átlag 3,91). A magyarországi és szlovákiai válaszadók korcsoportonként részben különbözőek a magánegészségügyi intézményekről való információszerzés személyes információ forrásai tekintetében. In our study, we focus on the attitudes and opinions of the adult population of the counties of Győr-Moson-Sopron and Komárom-Esztergom, the region of Nagyszombat and Nitra regarding the public and private health care services and the choice of services. The research was conducted between December 2022 - February 2023 using a primary questionnaire survey with non-probability sampling. The sample (N=659) is not representative. In our survey, respondents moderately indicated the provider's website, reviews on online forums and information on social media as influencing factors in their choice of health service. Personal sources of information are much more influential than the internet. In both subsamples, personal experience of previous experience (Hungarian subsample: mean 4.51; Slovak subsample: mean 4.26) is the most important factor, i.e. it is almost entirely an influence on the decision to choose a health service. In the Hungarian subsample, the recommendation of a health professional (mean 4.10) was ranked second, followed by the price of the service (mean 4.03), the geographical proximity of the service (mean 3.96) and the recommendation of a family relative (mean 3.77). In the Slovak sub-sample, the 2nd, 3rd and 4th ranking criteria are different, with the recommendation of a family member or relative ranking 2nd with a mean of 3.93, followed by the recommendation of a health professional (mean 3.91). Respondents in Hungary and Slovakia differ partly by age group in terms of the sources of personal information about private health care facilities.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra
Dátum: 2023
ISBN: 978-963-306-960-8
Oldalak: pp. 323-335
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar
Kiadás helye: Szeged
Konferencia neve: Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
Konferencia típusa: Konferencia
Helyszin: Szeged
Dátum: 2023. augusztus 23-25.
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/84702/
DOI: 10.62561/EMOK-2023-26
Kulcsszavak: Egészségügy - Magyarország, Egészségügy - Szlovákia, Fogyasztói magatartás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 334-335. ; ill. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2024. máj. 03. 13:16
Utolsó módosítás: 2024. máj. 13. 08:59
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84790
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet