A kereskedő polgárság oktatási modelljei : Olaszország, 15-17. század = Ultimus in libro sed non ultimus inter amicos

Brizzi Gian Paolo: A kereskedő polgárság oktatási modelljei : Olaszország, 15-17. század = Ultimus in libro sed non ultimus inter amicos. In: “Il diritto di vivere non si paga con un lavoro finito, ma con un’infinita attività” : studi in omaggio alla carriera accademica e alle ricerche scientifiche di József Pál. pp. 281-288. (2024)

[thumbnail of jozsef_pal_2024_281-288.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
jozsef_pal_2024_281-288.pdf

Letöltés (523kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Education models for the merchant bourgeoisie (Italy, 15th-17th centuries) During the Middle Ages, the traditional training model for those destined to carry out commercial activities was carried out in abacus schools: the levels of learning were very different depending on the mercantile activity to which each person was destined. In the early modern age, the influence of humanistic culture and the growing complexity of commercial activities modified educational strategies, combining technical knowledge with the training courses typical of city oligarchies, a premise for a different role that the bourgeoisie managed to assert in the 19th century.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: “Il diritto di vivere non si paga con un lavoro finito, ma con un’infinita attività” : studi in omaggio alla carriera accademica e alle ricerche scientifiche di József Pál
Dátum: 2024
ISBN: 978-615-02-0734-6
Oldalak: pp. 281-288
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem BTK
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/85002/
Kulcsszavak: Oktatásügy - Olaszország - 15-17. sz., Kereskedők - Olaszország - 15-17. sz.
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 287-288. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 06. Bölcsészettudományok
06. Bölcsészettudományok > 06.01. Történettudomány és régészet
Feltöltés dátuma: 2024. jún. 20. 14:14
Utolsó módosítás: 2024. szep. 16. 13:04
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/85166
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet