MI-asszisztencia és a jogi oktatás: ChatGPT alkalmazása a joghallgatók kritikai gondolkodásának fejlesztésében

Mike Nimród; Karsai Krisztina; Orbán Gábor; Bubelényi Alexandra: MI-asszisztencia és a jogi oktatás: ChatGPT alkalmazása a joghallgatók kritikai gondolkodásának fejlesztésében. In: Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica, (14) 1. pp. 157-190. (2024)

[thumbnail of juridpol_forum_014_001_157-190.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
juridpol_forum_014_001_157-190.pdf

Letöltés (557kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The introduction of ChatGPT by OpenAI in November 2022 has notably influenced both the academic sphere and everyday life, presenting significant implications for education. This study explores the effects of ChatGPT on the efficiency, effectiveness, and critical thinking abilities of university students. Focusing on a sample of 304 students from various academic fields in Hungary, the research employs an experimental design where participants are divided into a control group, using traditional browsing methods for openbook tests, and an experimental group, utilizing ChatGPT. The study examines differences in performance during complex professional tests, aiming to provide insights into the potential of AI in enhancing educational methodologies. Our results contribute to a better understanding of AI’s role in education and suggest directions for future instructional strategies. The findings indicate that while ChatGPT can improve information retrieval efficiency, its impact on learning outcomes is nuanced and varies across different academic disciplines. This study highlights the importance of integrating AI tools like ChatGPT into educational settings in a manner that supports critical and reflective thinking skills among students.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Enhancing legal education with AI: the role of ChatGPT in developing critical thinking skills
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica
Dátum: 2024
Kötet: 14
Szám: 1
ISSN: 2063-2525
Oldalak: pp. 157-190
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/86823/
Kulcsszavak: Jogi oktatás - Magyarország, Mesterséges intelligencia alkalmazása, ChatGPT alkalmazása
Megjegyzések: Bibliogr. a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2025. már. 26. 14:58
Utolsó módosítás: 2025. már. 26. 14:58
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/86833
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet