Practical testing of the Flow-based pedagogy model

Dominek Dalma Lilla: Practical testing of the Flow-based pedagogy model. In: Belvedere Meridionale, (37) 1. pp. 45-52. (2025)

[thumbnail of belvedere_2025_001_045-052.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
belvedere_2025_001_045-052.pdf

Letöltés (374kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The main aim of the research presented in this paper is to understand students’ reactions during lessons using the traditional and Flow-based pedagogical model. In order to improve students’ flow state and knowledge, a pilot study is presented that presents the research results recorded in lessons designed at the Ludovika University of Public Service without and based on the Flow-based pedagogical model. The lessons were measured using the validated Dominek Learning Flow Questionnaire (Dominek 2023). In this study we aimed to present the results of the surveys of lessons without the Flow-based pedagogical model and lessons with the model (Dominek 2022).

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Belvedere Meridionale
Dátum: 2025
Kötet: 37
Szám: 1
ISSN: 2064-5929
Oldalak: pp. 45-52
Nyelv: angol
Kiadó: Belvedere Meridionale
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/88140/
DOI: 10.14232/belv.2025.1.4
Kulcsszavak: Felsőoktatás - kutatás, Pedagógiai kutatás, Pedagógiai modell - Flow-alapú, Oktatásmódszertan
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 51-52. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2025. jún. 26. 12:15
Utolsó módosítás: 2025. jún. 26. 12:15
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/88144
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet