Felnőtthallgató-barát oktatási paradigmák = Adult student friendly paradigms in education

Keczer Gabriella: Felnőtthallgató-barát oktatási paradigmák = Adult student friendly paradigms in education. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (8) 3. pp. 120-130. (2016)

[thumbnail of taylor_2016_003_120-130.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
taylor_2016_003_120-130.pdf

Letöltés (688kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The paper focuses on educational paradigms that have recently became widespread in the global higher education area and which may be significant in training adult students. New attitudes towards teaching and learning, such as student-centered, learning outcome and competency-based learning; new, personalized admission and progression, such as alternative entrance or open door policy, flexible, individual learning paths, accelerated learning; methods building upon more active and responsible students, like self-directed and blended learning; validation of prior knowledge - just a few of the many. These paradigms, when becoming a common practice, may transform the entire higher education system. But at the same time, they probably lead to more adult student friendly universities. It is not the purpose of the paper to discuss these paradigms in detail, but to display some of the progressive views and practices based on an extended literature review.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2016
Kötet: 8
Szám: 3
ISSN: 2064-4361
Oldalak: pp. 120-130
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/54758/
Kulcsszavak: Felnőttoktatás, Felsőoktatás - Magyarország
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 129-130. ; Összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2018. jún. 24. 21:12
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 09:23
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/54985
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet