Shift from research and development to marketing, a challenge for pharmaceutical companies = A kutatás-fejlesztéstől a marketingig - kihívások a gyógyszergyártásban

Aliyeva Dinara: Shift from research and development to marketing, a challenge for pharmaceutical companies = A kutatás-fejlesztéstől a marketingig - kihívások a gyógyszergyártásban. In: Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat, (10) 1. pp. 17-30. (2018)

[thumbnail of koztes_europa_2018_001_017-030.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
koztes_europa_2018_001_017-030.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

This article aims to analyse the spending trends of global pharmaceutical companies for Marketing, Sales and for Research and Development. Evaluating the spending structure of pharmaceutical companies, one has to realise that they are spending more and more on Marketing and Sales than for Research and Development. We are analysing the regulation differences among countries with a special attention to Hungary and Kazakhstan. In Hungary the pharmaceutical market is well developed. The spending structure is changing slowly, the local company is still focusing more on Research and Development than on promotion and advertising. The pharmaceutical businesses of Kazakhstan are still in infancy but from the very beginning the marketing expenditure overwhelms the Research and Development expenses.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat
Dátum: 2018
Kötet: 10
Szám: 1
ISSN: 2064-437X
Oldalak: pp. 17-30
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/54762/
Kulcsszavak: Gyógyszergyártás, Gyógyszeripar, Gyógyszerkutatás, Gyógyszerfejlesztés, Marketing
Megjegyzések: Illusztrációval ; Bibliogr.: p. 29-30. ; Összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2018. jún. 20. 13:59
Utolsó módosítás: 2021. máj. 07. 14:11
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/55056
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet