Konfliktuskezelés az óvodában és a kisiskolás korban

Tóth-Kocsis Csilla: Konfliktuskezelés az óvodában és a kisiskolás korban. In: Módszertani közlemények, (58) 3. pp. 27-34. (2018)

[thumbnail of modszertani_058_003_027-034.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_058_003_027-034.pdf

Letöltés (472kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In the 3-10-year-old age group, we have argued that since their knowledge is closely related to the physical world, they will be much more receptive and open-minded through imaginative present times, there is a growing need in the Hungarian school system for institutional games and playful activities. The application of drama-based pedagogical methods were developed for preventing several kinds of aggression present in schools or resulting from conflicts in nursery schools and schools. Exercises and drama games are described, which are useful for teachers in managing student aggression effectively.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2018
Kötet: 58
Szám: 3
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 27-34
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/56891/
Kulcsszavak: Konfliktuskezelés - iskolai, Konfliktuskezelés - óvodai, Személyiségfejlesztés, Játék, Erőszak - neveléslélektan, Agresszivitás - pszichológia
Megjegyzések: Bibliogr.: 34. p. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. jan. 30. 06:49
Utolsó módosítás: 2021. feb. 19. 09:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/56939
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet